Home
Kjersti Lea's picture

Kjersti Lea

Associate Professor
  • E-mailKjersti.Lea@uib.no
  • Phone+47 55 58 31 33
  • Visitor Address
    Christies gt. 13, Vektergården
    5015 Bergen
    Room 
    424
  • Postal Address
    Postboks 7807
    5020 Bergen
Books
  • Hjørleifsson, Stefan; Lea, Kjersti. 2017. God praksis – om medisin og etikk. ISBN: 9788245020762.
  • Hjørleifsson, Stefan; Lea, Kjersti. 2017. God praksis. Om medisin og etikk. Fagbokforlaget. 316 pages. ISBN: 9788245020762.
Journal articles
  • Lea, Kjersti. 2016. Når læreren stråler. Bergens Tidende. Published 2016-03-28.
  • Lea, Kjersti. 2016. Økende byråkratisering er en trussel mot norsk skole. Bergens Tidende. Published 2016-09-10.
  • Lea, Kjersti. 2015. Papirarbeid knekker lærerne. Bergens Tidende. Published 2015-09-29.
  • Lea, Kjersti. 2015. Like mye oppdrager som lærer. Bergens Tidende. Published 2015-08-24.
  • Lea, Kjersti. 2012. On teachers knowledge, skills, and wisdom - and the inevitability of language. L1-Educational Studies in Language and Literature. 12: 1-29.
  • Lea, Kjersti. 2010. Hvert stefnir móðurmálskennsla í Noregi? Skima, málgagn móðurmálskennara. 1: 32-35.
  • Muftuoglu, Ingrid; Molde, Ann-Kristin; Bøe, Marianne; Hovden, Eirik; Lea, Kjersti; Meland, Ingmar. 2010. NAV som hinder for PhD-fullføring. På Høyden ( UiBs nettavis). Published 2010-06-25.
Reports and theses
  • Lea, Kjersti. 2015. Intellectual Practicians. An Exploration of Professionalism among Upper Secondary School Teachers with Icelandic Mother Tongue Teachers as a Contextualized Empirical Case. Universitetet i Bergen.
  • Lea, Kjersti. 2012. Grammatikk for 7. og 8. klasse. Rudolf Steinerskolen i Bergen, Bergen. 45 pages.
  • Lea, Kjersti. 1993. Jóhann Sigurjónssons historiske dramaer. Universitetet i Bergen, Bergen. 230 pages.
Book sections
  • Lea, Kjersti; Hjørleifsson, Stefan. 2018. Mismanagement in General Practice. 2, pages 24-53. In:
    • Dowrick, Christopher. 2018. Person-centred Primary Care. Searching for the Self. Routledge. 178 pages. ISBN: 9781138244184.

More information in national current research information system (CRIStin)

Research groups