- E-maillinda.emilsen@uib.no
- Visitor AddressSydnesplassen 7HF-bygget5007 Bergen
- Postal AddressPostboks 78055020 Bergen
Textbook
- (2023). Ordriket Lærerveiledning 7 . Fagbokforlaget.
- (2023). Ordriket Elevbok 7B. Fagbokforlaget.
- (2022). Ordriket Lærerveiledning 5 . Fagbokforlaget.
- (2022). Ordriket Lærerveiledning 4. Fagbokforlaget.
- (2022). Ordriket Elevbok 7A. Fagbokforlaget.
- (2022). Ordriket Elevbok 6B. Fagbokforlaget.
- (2022). Ordriket Elevbok 6A. Fagbokforlaget.
- (2022). Ordriket Elevbok 5B. Fagbokforlaget.
- (2021). Ordriket Elevbok 5A . Fagbokforlaget.
- (2021). Ordriket Arbeidsbok 4B. Fagbokforlaget.
- (2021). Ordriket Arbeidsbok 4A. Fagbokforlaget.
- (2020). Ordriket Lærerveiledning 3 . Fagbokforlaget.
- (2020). Ordriket Arbeidsbok 3B. Fagbokforlaget.
- (2020). Ordriket Arbeidsbok 3A . Fagbokforlaget.
- (2017). Ordriket Lærerveiledning 7. Fagbokforlaget.
- (2016). Ordriket Elevbok 7B. Fagbokforlaget.
Academic article
- (2018). Andrespråksanalyse av barns spontantale. NOA - Norsk som andrespråk. 128-157.
Lecture
- (2021). Adult Acquisition of Norwegian as a second language (ALAN) - Prosjektpresentasjon for lærarar på Nygård skole.
- (2018). Hvordan tilegner flerspråklige barn, unge og voksne seg sine andrespråk? .
- (2016). Nynorsk around 1900 / Nynorsk in America.
- (2016). From Old Norse to Middle Norwegian.
- (2016). Begynneropplæring i flerspråklige klasserom - flerspråklige elevers forutsetninger.
Popular scientific lecture
- (2019). Å tileigne seg norsk som andrespråk i eit dialektparadis.
- (2018). Flerspråklighetsforskning på grensen.
- (2018). Fakta og myter om flerspråklighet.
- (2017). Språkbruk og språkmangfold blant barn og unge.
Academic lecture
- (2022). Talemålsvariasjon som faktor i andrespråksinnlæring.
- (2022). Talemålsvariasjon og andrespråksinnlæring.
- (2022). Om å bygge opp eit munnleg andrespråkskorpus på talaranes premiss.
- (2022). Methods for tracking the longitudinal language development of LESLLA learners.
- (2022). Hvordan studere språkutvikling hos voksne L2-innlærere med lite skolebakgrunn (ALAN).
- (2021). Project presentation ALAN Webinar 22 June - Focus on methods and grammatical development.
- (2021). Project presentation ALAN Webinar - Focus on target language variation, pragmatics and learner corpus .
- (2021). How do adult learners with limited educational backgrounds develop their communicative abilities in L2 Norwegian? ALAN 2021-2025.
- (2021). Adult Acquisition of Norwegian as a second language (ALAN) - Metodewebinar.
- (2021). Adult Acquisition of Norwegian as a Second Language (ALAN): Project presentation at the Third LAMUC meeting .
- (2019). The tale of my PhD thesis: Four studies on L2 spontaneous speech.
- (2019). Fire studier om spontantale når norsk er andrespråk.
- (2018). Å tilegne seg norsk som andrespråk i et dialektparadis : noen metodiske utfordringer når andrespråk møter talemålsvariasjon.
- (2018). Elever på barnetrinnet rapporterer om sine språklige ressurser.
- (2018). Analysing L2 learners interlanguage in a rich dialectal environment – some methodological challenges when SLA meets dialectology.
- (2017). Tilegnelse av kongruens i norsk som tidlig andrespråk.
- (2017). Språkbruk hos tospråklige barn fra fem- til tolvårsalder.
- (2017). Gender in Norwegian L2.
- (2017). Acquisition of gender in Norwegian L2.
- (2016). Utvikling av nominale ledd i norsk som andrespråk - trender og tendenser.
- (2016). Språkbruksmønstre hos tospråklige barn fra førskolealder til mellomtrinnet.
- (2016). Project presentation: "The language diary".
- (2016). Processbarhetsteorin som verktyg för att kartlägga utvecklingen i norska som andraspråk.
- (2016). Norwegian as a heritage language in America - the final stage.
- (2016). Nominale ledd i norsk som andrespråk.
- (2016). Fra frase til kjerne – kontrastive elementer i en norsk dialekt.
- (2016). Flerspråklige barn og tilegnelse av norsk som andrespråk.
- (2016). Contrastivity in a Norwegian dialect.
- (2016). Acquisition of word order in Norwegian L2.
- (2015). “De er itte fælt mye difference at all…” – om endringer og transfer i det norske språket på prærien.
- (2015). Nominal phrases in Norwegian L2.
- (2015). Heritage Language Acquisition and Attrition:Intergenerational Change among Norwegian Speakers in the Midwest.
- (2015). En (re)analyse av adjektiviske elementer med evidens fra en trøndersk dialekt.
- (2015). Attrisjon på prærien.
- (2015). Artikler i norsk som andrespråk.
- (2015). Acquisition of definiteness and indefiniteness marking in Norwegian L2 learners.
Short communication
- (2016). Presentasjon av ph.d.-prosjekter. Norsk tidsskrift for logopedi.
Masters thesis
- (2014). Adjektiviske element i ei trøndersk dialekt.
Interview
- (2018). Sprudlende forskning på norsk som andrespråk i Halden!
- (2014). Humaniora har egenverdi.
- (2012). Inspirert av språkguru.
Academic chapter/article/Conference paper
- (2020). L2 acquisition in a rich dialectal environment: Some methodological considerations when SLA meets dialectology. 30 pages.
- (2019). Prosessability Theory as a tool in the study of a heritage speaker of Norwegian. 22 pages.
- (2019). Acquisition of nominal morphology in Norwegian L2: Trends and tendencies. 19 pages.
More information in national current research information system (CRIStin)