Home
Odd Inge Steen's picture

Odd Inge Steen

Associate Professor
  • E-mailOdd.Steen@uib.no
  • Phone+47 55 58 30 78+47 922 72 305
  • Visitor Address
    Fosswinckelsgt. 6
  • Postal Address
    Postboks 7802
    5020 Bergen
Academic article
  • 2009. International field studies in Norwegian teacher training courses: perspectives and experiences. International Research in Geographical and Environmental Education. 199-211.
  • 1996. Autonomy or dependency? Relations between non-governmental international aid organisations and government. ?. 147-160.
  • 1996. Autonomy or dependency? Relations between non-governmental international aid organisations and government. VOLUNTAS - International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations. 147-160.
Report
  • 2006. Geografifagets egenart og målsetting. Fagfilosofiske og faghistoriske aspekt ved samfunnsgeografien. .
  • 1998. Map of knowledge and chart of skills -Country Report Norway. 2. 2. .
  • 1998. A map of knowledge - Poverty and development. 1. 1. .
  • 1995. Problemer med anvendelse av vestlige planleggingsteorier og modeller i bistand til Den Tredje Verden. (Bearb. av prøveforelsning for dr. polit.-graden ved Universitetet i Bergen, desember 1994). .
  • 1993. De private organisasjonene som kanal for norsk bistand. En tilleggsstudie. .
Popular scientific lecture
  • 2006. Kunnskapsløftet og lærerutdanning - geografifaget som skolefag.
  • 2006. International Cooperation in Education, Research and Humanitarian Development. The case of Norway.
  • 2006. Integrert lærerutdanning og partnerskolemodellen - konsekvenser for de samfunnsvitenskapelige fag.
Academic lecture
  • 2008. Teacher Training Students and the School Library.
  • 2008. International field studies in Norwegian teacher training courses: A study of student teachers’ perceptions of expectations and the effects of field studies in Tanzania.
  • 2008. Geografi og kunnskapsløftet – Perspektiv på mål og innhold i hovedområdet utviklingsgeografi.
  • 2008. Challenges in the new geography programme introduced in Norwegian secondary schools after Reform 2006.
  • 2008. Becoming partners- examining possible effects after the first semester of implementing a new university-school partnership model.
  • 2007. The European dimension in geography - Challenges and opportunities in geography courses offered to visiting and exchange students at Norwegian universities.
  • 2007. Field studies in higher education - some implications for teacher training courses.
  • 2006. Feltstudieturer som et integrert samfunnsdidaktisk element i geografiundervisning. Erfaringer fra Tanzania.
Book review
  • 2011. Andersland Svein: GIS i geografifaget på ungdomstrinnet: Fagdidaktisk perspektiv på å lære om og med GIS. Doktoravhandlinger ved NTNU 2011:12. Norsk Geografisk Tidsskrift. 116-118.
  • 2010. Geografi i tekst og bilde. En studie av geografibøker for ungdomsskolen fra Norge, Sverige, Danmark og Finland. Norsk Geografisk Tidsskrift. 123-123.
Masters thesis
  • 2017. NGO relations in development work. A study about people’s perceptions of NGO-government relations, NGO-NGO relations and NGO-locals relations in Ethiopia.
  • 2013. National Development Policy and Rural Schools. Exploring the effects of Nicaragua’s development policy on issues of access, gender, and empowerment in three rural schools.
  • 2011. Læring gjennom feltarbeid- Å gjøre forskningsresultater til en praktisk anvendbar ressurs for næring, forvaltning, læringsinstitusjoner og andre aktuelle aktører.
  • 2011. LEGAL, POLITICAL AND SOCIAL CHANGE-THE CASE OF SEXUAL AND GENDER MINORITIES IN NEPAL.
  • 2011. Agricultural extension, food security and livelihoods. A study of challenges and benefits of the National Agricultural Advisory Services in Tororo District, Uganda.
  • 2010. CHAD-CAMEROON PERTROLEUM DEVELOPMENT AND PIPELINE PROJECT Impact Assessment of the Project to the Local Community: Case Study of the Ocean Division of Cameroon.
  • 2009. The conditions of internally displace people in the outskirts of Bogotá and the external agents'perception of the situation.
  • 2008. Frivillig organisert integreringsarbeidEin studie av frivillige organisasjonar sitt supplerende arbeid for integrering av flyktingar i Bergen.
Doctoral dissertation
  • 1994. Norske organisasjoner i bistand og humanitært hjelpearbeid : en analyse av norske private organisasjoners forhold til det offentlige.
Academic chapter/article/Conference paper
  • 1999. Thematic Study: Poverty and Development. 9 pages.
  • 1999. Nordisk ungdoms oppfatninger av og interesser for verden utenfor Europa. 11 pages.
  • 1999. Country Report: Norway. 13 pages.
  • 1995. Autonomi eller avhengighet? Norske (nordiske) bistandsorganisasjoners forhold til det offentlige. 21 pages.

More information in national current research information system (CRIStin)