- E-mailThomas.Eide@uib.no
- Phone+47 55 58 94 97+47 415 14 307
- Visitor AddressChristies gate 195007 BergenRoom19.308
- Postal AddressPostboks 78025020 Bergen
- Didactics of Social Sciences/ social science skills in the school subject
- Sociology of Education/ Sociology of knowledge
PhD project:
How pupils learn school subject skills in Norwegian social science education.
Eide is admitted to the Norwegian National Graduate School in Teacher Education, NAFOL, group of 2016-2019. (nafol.net)
I teach subjects covering The didactics of Social Science at the postgraduate level. The Department of Administration & Organization Theory is responsible for some of these subjects in part of the university´s teacher education (5 year master-programs), and the Postgraduate Certificate in Education (1 year).
Academic article
- (2021). Kritikk i samfunnskunnskap: rettkomne og bandlagde elevar. Ein kvalitativ studie av klasseskilje på ein vidaregåande skule. Norsk sosiologisk tidsskrift. 4-18.
Popular scientific lecture
- (2013). Klasse og ulikskapen sin legitimitet - ein kvantitativ studie av klassar og haldningar til sosial ulikskap i Noreg.
Academic lecture
- (2021). Kritisk tenking i samfunnsfag - rettkomne versus bandlagde elevar. Ein kvalitativ studie av klasseskille i vidaregåande skule.
- (2019). Ferdigheiter i samfunnsfag. Handlingskomponentar i 10 forskingstradisjonar.
- (2019). Ferdigheiter i feltet - ein etnografisk observasjonsstudie av elevar sine sosiale praksisar i det obligatoriske fellesfaget Samfunnsfag VG1/VG2.
- (2019). Ferdigheiter i feltet - Samfunnsfag VG1/VG2.
- (2018). Ferdigheiter i samfunnsfag. Forskingsmetodar, diskusjon eller mykje prat?
- (2017). Ferdigheiter i samfunnsfag VG1/VG2 – kva rolle spelar elevføresetnader?
- (2016). Sosial ulikskap i samfunnsfaget?
Masters thesis
- (2013). Klasse og ulikskapen sin legitimitet. Ein kvantitativ analyse av klassar og haldningar til sosial ulikskap i Noreg.
More information in national current research information system (CRIStin)