Forskargruppe for europarett

Samarbeid med Klagenemnda for offentlige anskaffelser

Forskergruppen for konkurranse- og markedsrett er glad for å annonsere at vi vil starte et samarbeid med Klagenemnda for offentlige anskaffelser (Kofa). Sammen med Kofas sekretariat ønsker vi å øke fokus på både den teoretiske og den praktiske viktigheten av rettsområdet offentlige anskaffelser. Blant felles aktiviteter kan nevnes at jurister fra sekretariatet vil bidra med tilleggsundervisning fra et praktisk perspektiv på kurset "EU and EEA Public Procurement Law" høsten 2015. I tillegg har medlemmer fra forskergruppen som arbeider med offentlige anskaffelser blitt invitert til å delta på seminarer og konferanser organisert av Kofa, slik som Kofas årlige konferanse om offentlige anskaffelser.

Tips til studenter: Kofa tilbyr stipend og skriveplass til studenter som skriver masteroppgave om offentlige anskaffelser. Det er også mulig å søke sommerjobb i Kofas sekretariat.

Dersom du er interessert i å vite mer om samarbeidet med Kofa, eller ønsker informasjon om kurset i offentlige anskaffelser eller muligheten til å skrive masteroppgave innen emnet, ta gjerne kontakt med stipendiatene Ignacio Herrera AnchusteguiLinda Midtun, eller Kristian Strømsnes.