Nevrale nettverk

Nyhetsarkiv for Nevrale nettverk

Prof. Meg Veruki fra forskningsgruppen Retinal Microcircuits har blitt valgt til "Toppliste" over utmerkede kvinner innen forskning på syn og oftamologi.
Meg Veruki og Espen Hartveit fra Institutt for biomedisin ble kåret til "Visionaries of the Quarter" (kvartalets visjonærer) av European Vision Institute for sommeren 2021.
Arvid Lundervold from the Department of Biomedicine receives the award for best teacher at the Faculty of Medicine in 2018.
Forskningslaboratoriet ved Margaret Veruki og Espen Hartveit undersøker hvordan nevroner i netthinnen kommuniserer for å produsere syn. I sitt nyeste prosjekt har de sett utenfor konvensjonelle kretser og fant noen uventede reseptormolekyler på uventede steder.
Bergen Forskningsstiftelse (BFS) tildeler forskningsstøtte i fire år til professor Arvid Lundervold for sitt prosjekt "Computational Medical Imaging and Machine Learning Methodology and e-Infrastructure».
I november arrangerer Universitetet i Bergen det andre årlige møtet og vinterskolen for medlemmer av Innovative Training Network "switchboard"