Ansattsider
Sikkerhetsmåned

Oktober er sikkerhetsmåned

Ved UiB vil vi derfor sette et ekstra søkelys på informasjonssikkerhet denne måneden.

UiB skal være et trygt og sikkert studie- og arbeidssted enten vi sitter hjemme eller på campus. Derfor ønsker vi at alle studenter og ansatte skal ha et bevisst forhold til sikkerhet.

E-læringskurs

Det er utarbeidet et e-læringskurs med leksjoner i personvern og informasjonssikkerhet i Mitt UiB for studenter og ansatte. Formålet med kurset er å øke studenter og ansatte sin sikkerhetskompetanse. Har du ikke rukket å ta kurset ennå, oppfordres du til å gjøre det nå.

For ansatte blir kurset, etter at det er fullført, listet opp i CV-en i HR-portalen.

På høyden

Følg også med i internavisen På høyden i oktober, som denne måneden vil løfte frem aktuelle tema som

• utfordringer på hjemmekontoret
  • hvem som kan hjelpe deg
  • personvern
  • og hvordan du får varslet om brudd på IT-sikkerhet.