Hjem
Ansattsider

Betalmeg

“Betal meg” er en selvbetjeningsløsning der eksterne kan sende inn reiseregninger og utgiftsrefusjoner.

Hovedinnhold

I Betal meg finner du også oversikt og detaljer om utbetalinger, og se og endre opplysninger om f.eks. bank. 

Førstegangs tilgang - Betalmeg

For å kunne bruke løsningen “Betal meg” eller DFØ app, må UiB/oppdragsgiver gi ekstern bruker tilgang. 

De som skal bruke BetalMeg må være registrert i SAP. Kontaktperson på UiB må sende inn følgende informasjon på vegne av ekstern bruker:

  • Fornavn og etternavn 
  • Norsk fødsels- og personnr.
  • Privat adresse (med gateadresse, postnummer og land) 
  • Privat e-postadresse 
  • Mobilnummer med landkode (aktiv mobil som brukes) 
  • Bankkontonummer 
  • Kontering hvor kostnaden skal belastes for den eksterne

Hvis det er en utenlandskonto må bankinformasjon lastes opp som vedlegg.

  • Organisasjonsnavn 
  • Koststed (navn og nummer) 
  • Delprosjekt (navn og nr.) 
  • Startdato for reise/Dato for utlegg

Hvis personen er utenlandsk, må det også sendes inn bilde av pass. Denne informasjonen sendes via UiBhjelp til gruppen: Lønn.
Klikk her for å komme til UiBhjelp  

Ekstern bruker vil da motta en e-post med informasjon om tilgang, og logger så videre på via ID-Porten. Du kan bruke MinID, BankID, BankID på mobil for å logge på.  

For utenlandske uten BankId eller MinId bruker man tofaktorløsning og vil motta engangspassord på SMS ved pålogging

Timelønnede med kontrakt skal bruke selvbetjeningsportalen.

Veiledningsfilmer for Betalmeg (Youtube)

Brukerstøtte Betalmeg 

Du finner mye hjelp når du logger inn. Inne i Betalmeg finner du en chatbot som heter Lara. Lara gir deg hjelp og veiledning til utfylling av reiseregning og utgifts refusjon. 

Hvis Lara ikke vet svaret på spørsmålet ditt, kan du bli satt over til en medarbeider på DFØs kundesenter. 

Du kan også ringe DFØ på telefon 400 18 659 eller sende en e-post på lonn@dfo.no