Sluttrapportere
Sluttrapportering på prosjekt både faglig og økonomisk. (Roller, rutiner, verktøy).
Hovedinnhold
Prosjektleder har ansvar for den faglige sluttrapportering til bidragsyter/ kunde i henhold til inngått kontrakt/ avtale.
- I sluttrapporten skal prosjektleder vise overfor bidragsyteren/ kunden at bevilgningen er brukt i samsvar med den inngåtte kontrakten.
- Hva som skal rapporteres varierer etter prosjekt og kontraktbeskrivelse.
- Sluttrapporten skal vanligvis inneholde oversikt over prosjektets utvikling, måloppnåelse, eventuelle endringer, avvik, sluttregnskap og resultater.
Prosjektøkonom/økonomikonsulent skal bistå prosjektleder i den økonomiske sluttrapporteringen. Blant annet utarbeide sluttregnskap i samråd med prosjektleder.
- Dersom det kreves ekstern, eller intern revisjon av økonomirapport, skal Økonomiavdelingen kontaktes i god tid før frist for levering.
- Ved revisjoner skal prosjektøkonom i tillegg til sluttregnskapsrapport sette opp en avstemming av prosjektregnskapet.
- Eventuell bruk eller tilbakebetaling av ubrukte midler må avklares.
Oppdateres av: Atle Alden
07.10.2022