Bergen biomedisinske forskerskole

Nyhetsarkiv for Bergen biomedisinske forskerskole

Dette er vinnerne til Biomedisinsk Bildekonkurranse 2019.
Kandidat Line Pedersen holder prøveforelesning for graden ph.d. ved Det medisinske fakultet.
Etter BBB-seminar møter foredragsholderen våre phd-kandidater og postdoktorander.
Kandidaten vil holde prøveforelsning og forsvare avhandlingen: “The Receptor Tyrosine Kinase Axl in Tumour Phenotyptic Plasticity and Acquired Resistance to Cancer Targeted- and Immunotherapy"
Kandidaten vil holde prøveforelsning og forsvare avhandlingen: “The role of AXL and the tumor microenvironment in cancer cell plasticity and therapy responses"
Kandidaten vil holde prøveforelsning og forsvare avhandlingen: “The Characterization of Disordered Membrane-Binding Proteins of Myelin: A Biophysical Approach"
Et foredrag om hvordan utdanningsinstitusjoner kan tilrettelegge for god karierreutvikling i forskerutdanning.
Karrieremuligheter, stratregier og taktikker i livsvitenskap
"The role of AXL and the tumor microenvironment in cancer cell plasticity and therapy responses"
Kandidaten vil forsvare avhandlingen “Attention-deficit/hyperactivity disorder and autoimmune diseases: etiological relationships and therapeutic possibilities”

Sider