Griegakademiet – Institutt for musikk

Stipendprogrammet ved Griegakademiet - Institutt for musikk

Griegakademiet deltar som partner i Stipendprogrammet for kunstnerisk utviklingsarbeid sammen med mange andre kunstutdanningsinstitusjoner i Norge.

Programmet er en parallell til doktorgrads-programmer og er blant de første innen dette feltet i Europa. Programmet skal bidra til kunstnerisk utviklingsarbeid på høyt internasjonalt nivå og fører fram til kompetanse som førsteamanuensis.

Stipendprogrammet tilbyr kandidater tilstetting i treårig stipendiatstilling. Stipendiatene vil samtidig inngå i et interdisiplinært faglig fellesskap på tvers av eget kunstneriske ståsted og faglig spesialisering.

Programmet koordineres av Kunsthøgskolen i Bergen.

Vi oppfordrer potensielle søkere til å kontakte oss snarest mulig på post@grieg.uib.no eller telefon 55 58 69 50

For mer informasjon, se stipendprogrammets nettsider.