Valg 2021 - Instituttrådet for Institutt for informatikk
Nye representanter til Instituttrådet skal nå foreslås og velges. Forslagsfristen er 23. mars. Selve valget vil foregå i perioden 25.-28. mai.

Foto/ill.:
Colourbox
Main content
Instituttrådets sammensetning
Valgkrets | Tilknytting | Ant. medlemmer | Ant. vara | Funksjonsperiode |
Leder (velges ikke) | Instituttleder | 1 | 1 (nestleder, velges ikke) | Åremålsperiode for instituttleder |
Gr. A | Fast vitenskapelig | 4 | 6 | 01.08.2021-31.07.2025 |
Gr. B | Midl. vitenskapelige | 1 | 3 | 01.08.2021-31.07.2022 |
Gr. C | Teknisk/administrativ | 1 | 3 | 01.08.2021-31.07.2025 |
Gr. D | Studenter | 2 | 4 | 01.08.2021-31.07.2022 |
Manntall
Manntall for ansatte: https://manntall.app.uib.no/ansatt/
Mantall for studenter: https://manntall.app.uib.no/student/
Hvis du er stemmeberettiget, men ikke finner deg selv i manntallet: meld fra ved å kontakte valgstyret@uib.no
Hvordan fremme forslag til medlemmer
- forslaget må være underskrevet av minst samme antall forslagsstillere som det antall kandidater forslaget inneholder. (gruppene A, B og C utgjør hver sin valgkrets). Ingen kan skrive under på mer enn ett forslag.
- forslaget må være skriftlig.
- forslagsstiller må oppfylle kriteriene til stemmerett.
- de foreslåtte kandidatene må være valgbare (ha stemmerett).
- foreslås kandidat som kan kreve seg fritatt fra valg, skal forslaget vedlegges skriftlig samtykke fra vedkommende.
- forslaget må ha kommet inn innen 23. mars kl. 12.00
- Forslagene sendes pr epost til Valgstyret v/sekretær Gry Parker og lokal kontakperson Linda Vagtskjold
Gjennonføring av valget
Valgperioden er 25. - 28. mai 2021. Det blir separate valg for gruppene, men de holdes samtidig.
Relevante lenker
12.03.2021