Det juridiske fakultet
Bergen Lecture 2019

Årets Bergen Lecture var ved Prof. Ton Liefaard fra Leiden University, Nederland. Bergen Lecture er en årlig foredragsrekke som arrangeres av forskergruppen for strafferett og straffeprosess.

Barn lekende i tre
Bergen Lecture 2019 – Tema for dette årets Bergen Lecture var hvordan barnets rettigheter skal sikres i straffeprosessen. Foredraget ble holdt av professor Ton Liefaard ved Leiden Universitetet i, Nederland.
Photo by Annie Spratt on Unsplash

Foredragsholder for Bergen Lecture 2019 var Prof. Dr. Ton Liefaard fra Universiteit Leiden. Foredraget hadde tittelen “Child-friendly justice and procedural safeguards for children in criminal proceedings - a new impetus for children in conflict with the law?”

Bergen Lecture er et årlig foredrag i regi av fakultetets forskergruppe for strafferett og straffeprosess, som holdes av en anerkjent internasjonal ekspert innen strafferett eller straffeprosess.

Foredraget er åpent for alle, og holdes på engelsk.

Kontaktpersoner:
Linda Gröning – professor og leder for forskergruppen for strafferett og straffeprosess
Ingun Fornes – postdoktor