Klinisk institutt 1

Vellykket konferanse for kliniske ernæringsfysiologer (KEFF)

Forsker Hanne Rosendahl-Riise og stipendiat Vegard Lysne ved Senter for ernæring,UiB var ansvarlige for årets KEFF-konferanse i Bergen.

KEFF
Hanne Rosendahl-Riise og Vegard Lysne
Ingrid Hagerup

Årets konferanse gikk av stabelen 18. og 19. mars, og samlet rundt 230 kliniske ernæringsfysiologer og studenter fra hele Norge. Stipendiatene har brukt et halvt år på å planlegge konferansen, og ifølge Hanne Rosendahl-Riise og Vegard Lysne har alt gått som smurt.

Programmet har hatt fokus på ernæringsforskning og fisk og sjømat. Innleggsholdere har både vært interne studenter, forskere og ph.d-kandidater, men også innleide fra andre steder i landet. Siste dag ble det premiering for beste poster og presentasjon, som gikk til henholdsvis Åslaug Oddsdatter Matre og Eirin Semb Gjerde. Begge er tidligere bachelorstudenter i ernæring ved UiB.

I tillegg til Hanne Rosendahl-Riise og Vegard Lysne bestod komiteen for konferansen av Ingrid Revheim (Marte Trollebø i permisjon), Hanna Fjeldheim Dale, Caroline Jensen, Helene Dahl og Cathrine Horn.