CALENDARS-prosjektet

Nyhetsarkiv for CALENDARS-prosjektet

I dette blogginnlegget skildrar Scott Bremer frå CALENDARS-prosjektet ein sommar i New Zealand som ikkje var slik den skulle.
Det syvende blogginnlegget tilknyttet Scott Bremers feltarbeid i Universitetshagene omhandler en primstav-workshop med gartnere og forskere fra Arboretet i november 2022.
I dette sjette blogginnlegget fra feltarbeidet sitt i Universitetshagene skriver Scott Bremer om de ulike årstidenes melodier.
Dette er det femte blogginnlegget fra forsker Scott Bremer fra hans feltarbeid i Universitetshagene. I innlegget beskriver han hagenes rørsystem, drenering og vannveier som deres blodomomløp.
I sitt fjerde blogginnlegg fra feltarbeidet i Universitetshagene skriver forsker Scott Bremer om hvordan tid blir markert i terrenget og i hagene.
Dette blogginnlegget om ramsløk er det tredje fra UiB-forsker Scott Bremer som gjør feltarbeid i Universitetshagene.
I dette andre blogginnlegget fra Scott Bremers feltarbeid i Universitetshagene skriver han om hvordan skiftende årstider påvirker arbeidet i Arboretet.
Scott Bremer gjør for tiden feltarbeid i Arboretet som del av CALENDARS-prosjektet. I dette første blogginnlegget skriver han om sine erfaringer så langt.
Prosjektet Meet je Stad (Mål byen din), som er tilknytt to forskingsprosjekt ved UiB, har blitt kåra til det 3. mest berekraftige nederlandske initiativet.
SVTs forskere på prosjektet CALENDARS stiller med stand om Bergens årstider og primstaven på årets Forskningstorg.