Arrangement

GÅ MED UIB I PRIDE-PARADEN!

Lørdag 10. juni samles vi for å gå i Pride-parade i Bergens gater. Universitetet i Bergen deltar med parolen «Mangfold trenger tankene dine». Vi håper flest mulig studenter og ansatte vil være med å feire at mangfold er berikende for både forskning og utdanning!

UiB i prideparaden
UiB

Bergen Pride er Norges nest største Pridefestival og en feiring av kjærlighet og mangfold. Festivalen starter 2. juni og avsluttes med parade og fest 10. juni. UiB vil delta i paraden 10. juni med parolen «Mangfold trenger tankene dine».

Bli med i paraden!

Har du lyst til å være med å feire kjærlighet og mangfold i paraden sammen med UiB? Da gjør du som følger:

• Møt opp på Festningskaien ved Statsraaden Bar og Reception mellom kl. 12 og 13. Ta gjerne med en kollega, partner, venn eller familie!
  • Finn parolen «Mangfold trenger tankene dine»
  • Hvis du er tidlig ute vil du også få t-skjorte og regnbueflagg ved parolen.
  • Paraden starter kl. 13.

Meld gjerne din interesse på Facebook.

English:

On Saturday the 10th of June, the University of Bergen will attend the Bergen Pride parade, under the banner “Mangfold trenger tankene dine” (Diversity needs your mind).
We are happy to invite all our students and staff to come with us and celebrate love, diversity and equality, for an inclusive society.

Practical information

• Date: Saturday 10th of June,
  • Place: Festningskaien / Statsraaden Bar & Reception
  • Participants will be given a t-shirt and a rainbow flag.
  • Line-up for parade participants: 12.00 – 13.00