UiB Alumni

Alumni-mentorer gir karriereråd til studenter

Jobber du som studieveileder og får henvendelser fra studenter som lurer på hva de kan bli etter å ha studert på UiB? Da anbefaler vi deg å sjekke ut våre alumni-mentorer.

Alumni-mentor er hovedsakelig et tilbud til:

• studenter
  • nyutdannede alumner på jobbjakt
  • de som trenger gode karriereråd fra en som har litt mer erfaring i arbeidslivet

For deg som er studieveileder eller jobber med karriereveiledning kan nettsiden med alumni-mentorer være en plass du kan henvise studenter til eller et hjelpemiddel og inspirasjon til din veiledning.

Alumni-mentorene våre kommer fra ulike fagmiljøer, har ulike karrierer og utdannelser, men felles for dem alle er at de gjerne tar en prat med studenter som trenger karriereråd.

UiB Alumni ved Kommunikasjonsavdelingen jobber for tiden med å bygge opp en mentorbank med alumni-mentorer og tar gjerne imot innspill. Er det et fagfelt du mener mangler eller en spesifikk person vi bør spørre om å være mentor? Er det noe annet vi kan gjøre for at dette tilbudet skal være nyttig for deg? Send en e-post til: alumni@uib.no