Institutt for biovitenskap (BIO)
bioCeed seminar

«The slacker's guide to teaching in the Active Learning Spaces»

Professor II at bioCEED, Sehoya Cotner, will give a seminar on teaching in active learning spaces.

bioCEEDs månedlige seminarserie, bioSEMINAR, inviterer til seminar om aktive læringsrom:

"The slacker's guide to teaching in the Active Learning Spaces"

From a different institution: When the University of Minnesota constructed a building with 19 active-learning classrooms, among the biggest [but short-lived] hurdles was the faculty. Associate Professor Sehoya Cotner, in the Department of Biology Teaching and Learning, was an early adopter, and began the experience with what was "the worst week of my teaching career." In this interactive presentation, she'll discuss her experience transitioning from traditional to active classrooms, the evidence she gathered that transformed her teaching, and some easy strategies for making effective use of these spaces.

Sehoya Cortner er professor II ved bioCEED: https://bioceed.w.uib.no/contact-us/staff-list/sehoya-cotner/

Dato: tirsdag 23. oktober 2019

Tid: 11:15-12:00

Sted: Realfagsbygget, det aktive læringsrommet.

Rommet ligger i 1. etg,  i enden av vrimlearealet, rett utenfor inngangen til elektronmikroskop laboratoriet (ELMI).

Merk at dette er en presentasjon om aktiv undervisning, og ikke spesifikt bruk av dette rommet.

Alle interesserte er velkommen!