Institutt for biomedisin
Årsmøte og forskerskole

switchBoard - i observatørens øye: visuell prosessering i hjertet av netthinnen

I november arrangerer Universitetet i Bergen det andre årlige møtet og vinterskolen for medlemmer av Innovative Training Network "switchboard"

Switchboard innovative training network

Professorene Margaret Veruki og Espen Hartveit fra Institutt for biomedisin samler internasjonalt ledende forskere innen nervevitenskap for et vitenskapelig årsmøte. På vinterskolen vil lovende doktorgradskandidater få god trening i både nevrovitenskap og karriereferdigheter. Som en fomidlingsaktivitet har SwitchBoard-medlemmer også samarbeidet med Vilvite museum og vil åpne en utstilling som demonstrerer hvordan nevroner i netthinnen kommuniserer og bidrar til vår visuelle oppfatning av omgivelsene.

Program for switchBoard members:

Monday, November 06 - winter school and exibition opening

9:00-12:00Winter school for early stage researchers, part I - short course in scientific communication Vilvite museum
14:00Opening of the switchBoard museum exibitVilvite museum

Tuesday, November 07 - midterm review meeting

8:30-18:00Midterm review meetingHotel Grand Terminus
19:00Joint dinnerBryggeloftet og Stuene

Wednesday, November 08 - 2nd annual meeting

9:00-17:002nd annual meetingHotel Grand Terminus
19:00Joint dinnerWesselstuen

Thursday, November 09 - winter school

9:00 - 17:00 Winter school for early stage researchers, Part II - advanced statistics, biophysical properties of neurons Department of Biomedicine