Bergensnettverket for kvinner i filosofi
Møte

Årsmøte og gjesteforedrag i Bergensnettverket for kvinner i filosofi (BNKF))

Hjertelig velkommen til Bergensnettverket for kvinner i filosofi (BNKF) sitt årsmøte onsdag den 7. desember, kl. 17:00. Etter årsmøtet vil professor Kristin Gjesdal, professor i filosofi ved Temple University, Philadelphia holde foredraget "Nature, Ecology, Embodiment: Women Philosophers in the Nineteenth Century".

Omslaget på boken "Kvinner i filosofien  romantikk, revolusjon og sosialt fellesskap"."
Cappelen Damm

Kjære kolleger og studenter,

Agendaen for årsmøtet er den følgende:

Valg av nye ledere for BNKF. Franscesca Scapinello og Anita Leirfall er foreslått som lederteam.

Oppdatering av nettverkets statutter. Forslag til tillegg til statuttene:

• Ved flere enn én leder kan én av lederne rekrutteres fra "eller"-kategorien i statuttene.
  • Med mindre ledergruppen konstituerer seg selv på en annen måte, er lederne likestilte.
  • Årsmøtet velger leder(e).
  • Leder(ne) kaller inn til årsmøte minst én gang i året.

Angående rekkevidden for rekruttering til BNKF: Nettverket ønsker å ta opp til diskusjon hvilke kriterier som bør benyttes med hensyn til fremtidig rekruttering til BNKF. Vi ønsker å klargjøre hvem vi tenker skal inkluderes under kategorien "marginaliserte personer" i akademia (og i samfunnet for øvrig).

Eventuelt.

Etter årsmøtet blir det foredrag med professor Kristin Gjesdal, professor i filosofi ved Temple University, Philadelphia.

Tittelen på foredraget er:

NATURE, ECOLOGY, EMBODIMENT: WOMEN PHILOSOPHERS IN THE NINETEENTH CENTURY

Foredraget begynner kl. 18:15.

Det vil bli servert kaffe, vin og snacks.

Alle interesserte, inkludert dem som ikke identifiserer seg som cis-personer, er hjertelig velkomne!

Beste hilsen,

Francesca og Anita