Centre for Cancer Biomarkers
Disputas

Prøveforelesning og disputas – Eirik Joakim Tranvåg

Eirik Joakim Tranvåg disputerer fredag 24. september 2021 kl. 12.30 for doktorgraden ved Universitetet i Bergen med avhandlingen "Precision and Uncertainty. Cancer biomarkers and new perspectives on fairness in priority setting decisions in personalized medicine". Prøveforelesningen er 24. september kl. 10.30.

UNIVERSITETET I BERGEN

DISPUTAS – PHD-GRADEN

Eirik Joakim Tranvåg

Kandidaten utgår fra Institutt for global helse og samfunnsmedisin, og CCBIO

Hovedveilder: professor Ole Frithjof Norheim. Medveiledere: professor Roger Strand, professor Lars Andreas Akslen og førsteamanuensis Trygve Ottersen.

Prøveforelesning:     fredag 24. september 2021 kl. 10.30

Sted: Digitalt møterom. Link blir tilgjengelig via pressemeldingen.

Emne: "Ulike former for usikkerhet i presisjonsmedisin og hva beslutningstakere konkret kan gjøre for å håndtere dem"

Disputas:  fredag 24. september 2021 kl. 12.30

Sted: Digitalt møterom. Link blir tilgjengelig via pressemeldingen.

Avhandlingens tittel: "Precision and Uncertainty. Cancer biomarkers and new perspectives on fairness in priority setting decisions in personalized medicine"

1. opponent:          Seniorforsker Berit Bringedal, LEFO – Legeforskningsinstituttet

2. opponent:         Professor Bjørn Morten Hofmann, NTNU – Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet

3. medlem av komiteen: Førsteamanuensis Stefan Hjørleifsson, Universitetet i Bergen

Disputasen blir ledet av professor Kristine Bærøe.

Åpent for alle interesserte.