Senter for Diabetesforskning

2017: Pål R. Njølstad vant Diabetesforbundets forskningspris

Diabetesforbundet delte for første gang ut «Diabetesforbundets forskningspris», en helt ny pris til fremragende diabetesforskning.

Pål Njølstad
Pål R. Njølastad, professor ved Klinisk institutt 2 og senterleder for Senter for Diabetesforskning.
Erik M. Sundt

Pål R. Njølstad vant prisen for sitt banebrytende forskningsarbeid innen genetiske diabetesvarianter nasjonalt og internasjonalt over lang tid. Utdelingen fant sted i aulaen ved Universitetet i Oslo på verdens diabetesdag. Den nye forskningsprisen fra Diabetesforbundet er opprettet for å hedre, inspirere og motivere til mer diabetesforskning i Norge.

Njølstad er virkelig et verdensnavn i sitt forskningsfelt, har et omfattende internasjonalt kontaktnett og mange tillitsoppdrag