Filosofididaktikk 1
Årsstudium
- Studiepoeng
- 7.5
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- DIDAFIL1
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk.
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
DIDAFIL 1 skal gje studentane ei grunnleggjande innføring i filosofiens fagdidaktikk. Eit sentralt tema er samanhengen mellom metafilosofiske problemstillingar (kva er filosofi?), institusjonelle tilhøve (kva plass har filosofi i skulen?) og metodiske spørsmål (korleis undervisa filosofi?).
Emnet skal gje studentane innsikt i læreplanverket, særleg læreplanane for programfaget Historie og filosofi (vidaregåande skule), men òg i faga Religion, livssyn og etikk (grunnskulen) og Religion og etikk (vidaregåande skule).
Drøfting av tilhøvet mellom filosofi som kulturfenomen (filosofihistorie), som temafelt (filosofiske disiplinar) og som metode (kritisk tenkning) er sentralt. Studentane skal kjenne til ulike undervisningsmetodar og utvikla forståing av samanhengen mellom form (undervisningsmetode) og innhald i undervisninga.
DIDAFIL 1 legg særleg vekt på munnlege ferdigheiter og undervisningsmetodar (filosofisk samtale).
Emnet skal gje grunnlag for sjølvstendig planlegging, grunngjeving, gjennomføring og vurdering av undervisning i filosofi. Studiet tar sikte på å auke studentanes kompetanse når det gjeld å gjennomføre, vurdere og vidareutvikle eigne dugleikar i forhold til så vel klasseundervisning som individuell rettleiing.
Undervisninga i emnet skal førebu studentane til praksis i skulen, og gje rom for refleksjon over praksiserfaringar.
Læringsutbyte
Kunnskap: Etter fullført emne skal studenten ha
- Kunnskap om filosofiens plass i læreplanverket
- Kunnskap om metafilosofiske problemstillingar med særleg relevans for undervisning i faget
Dugleik: Etter fullført emne skal studenten kunne
- Planleggja og gjennomføra undervisning i filosofi
- Reflektera sjølvstendig over samanhengar mellom eigne filosofiske standpunkt, læreplanar og undervisningsmetodar
- Reflektera over eiga læring som grunnlag for undervisning
Kompetanse:
Fullført emne inngår som del av den formelle kvalifikasjonen til undervisningsstillingar i skulen.
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til forkunnskapar
Tilrådde forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Vurderingsformer
Karakterskala
Vurderingssemester
Litteraturliste
Pensumet er samansett av innføringsverk og/eller artiklar som tek føre seg ulike sider ved emnet. Omfanget er på ca. 375 sider.
Litteraturlista vert tilgjengeleg på uib.no 1. juni for haustsemesteret og 1. januar for vårsemesteret.