Innføring i Geofag og berekraft: Geofag i praksis

Lågaregradsemne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Mål:

Emnet gir ei innføring i dei praktiske sidene av geofaget, basert på det teoretiske grunnlaget som vert undervist i GEOV601 og GEOV602. Emnet fokuserer på geofagleg feltarbeid, observasjon og tolking av geologiske strukturar og prosessar, geofaglege arbeidsmetodar og -verktøy, samt geofag i arbeidsliv og samfunn. I tillegg har modulen ekstra fokus på didaktiske tema og læring i geofag og geografi.

 

Innhald:

Kurset består av førehandsinnspelte undervisningsvideoar og praktiske øvingar som blir gjennomgått digitalt, samt digitalt feltkurs med moglegheit for å løyse oppgåver både i digitalt datasett og ute i naturen. Digitale feltressursar (video og digitale oppgåver i felt) vil vere tilgjengeleg i store delar av landet. Gjennom øvingar og feltarbeid skal studenten identifisere og klassifisere dei vanlegaste jordartane, minerala og bergartane, samt tolke topografiske og geologiske kart og innhente informasjon om geologisk historie gjennom observasjonar i felt (både digitalt og i nærmiljøet). Kurset inneheld tre digitale kveldssamlingar med øvingar og gruppediskusjon, samt ei fysisk samling med årleg rotasjon mellom ulike byar i Noreg (felles med kursa GEOV601 og GEOV602). Ved behov vil denne bli tilrettelagt for hybrid deltaking. Kurset har og fokus på didaktikk og geofaget sin relevans for samtida og framtida.

Læringsutbyte

Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:

 

Kunnskap

Studenten kan

  • Innhente, beskrive, tolke og forklare geologiske observasjonar
  • forklare geologiske prosessar basert på øvingar og demonstrasjonar
  • forklare dei vanlegaste geofaglege arbeidsmetodar og verktøy
  • klassifisere, skildre og diskutere danninga av dei vanlegaste sedimenta og bergartane
  • gjere greie for geologisk historie på bakgrunn av geologisk informasjon
  • gjere greie for geofaget si rolle i arbeidsliv og samfunn

 

Ferdigheiter

Studenten kan

  • planlegge enkelt feltarbeid og innhente naudsynt informasjon for gjennomføring
  • utarbeide feltbaserte undervisningsøvingar for skuleelevar
  • tolke topografiske og geologiske kart og konstruere geologiske profil basert på desse
  • gjere observasjonar og gjennomføre innsamling av geologiske data i felt på ein forsvarleg måte i samsvar med GEO/UiB sine HMS-retningslinjer
  • diskutere geologiske observasjonar og tolkingar frå felt og øvingar
  • måle orientering på geologiske plan ved hjelp av kompass
  • samfatte tileigna kunnskap frå felt i rapportformat

 

Generell kompetanse

Studenten kan

  • nytta eit presist geologisk fagspråk til å skildre geologiske prosessar og hendingar
  • innhente, tolke, vurdere og presentere informasjon frå litteratur og felt
  • demonstrere evne til å arbeide individuelt og saman i grupper
  • formidle faget sin relevans i samfunnet
  • kople emnet opp mot FN sine berekraftsmål
  • nytta geofagdidaktiske metodar for å formidle geofag

Studiepoeng, omfang

5 studiepoeng

Undervisningssemester

Vår
Krav til forkunnskapar
Ingen. GEOV101 eller GEOV601 og GEOV602 er tilrådd.
Studiepoengsreduksjon
5 studieoverlapp med GEOL102/GEOV102
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisninga gis i form av førehandsinnspelte undervisningsvideoar, digitale kveldsseminar/øvingar og digitale feltoppgåver.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Deltaking på to av tre seminar og innlevering av refleksjonsnotat, gjennomføring av digitale quizar, gjennomføring av digitalt feltarbeid med tilhøyrande rapport.
Karakterskala
Bestått/ikkje bestått.
Vurderingssemester
Vurdering i semester med undervisning.
Litteraturliste
Lærebok «Earth: Portrait of a Planet» av Stephen Marshak (7. utgåve)
Emneevaluering
Studentane skal evaluere undervisninga i tråd med UiB og instituttet sitt kvalitetssikringssystem.
Programansvarleg
Programstyret har ansvar for fagleg innhald og oppbygging av studiet og for kvaliteten på studieprogrammet og alle emna der.
Administrativt ansvarleg
Det matematisk-naturvitskaplege fakultet ved institutt for geovitskap har det administrative ansvaret for emnet.