Historiedidaktikk for master i historie (lektorutdanning)

Masteremne

Emnebeskrivelse

Mål og innhald

Emnet skal gi studentane ei vidareføring i fagfeltet fagdidaktikk innanfor tre hovudområde:

- Demokrati og demokratilæring

- Historie sin samfunnsmessige funksjon

- Undervisning i kontroversielle tema

Læringsutbyte

Studentane skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskapar

Studenten har kunnskap om

  • Korleis historie kan verka både frigjerande/inkluderande og undertrykkande/ekskluderande
  • Kva som kan opplevast som kontroversielle historiske tema i ulike settingar i tid og rom.
  • Korleis historie kan brukast til ulike føremål i samtida

Ferdigheiter

Studenten

  • kan analysere og kritisk drøfte og vurdere læreplanar, lærebøker og andre læremiddel for historiefaget i norsk skule
  • kan planleggje, gjennomføre og evaluere eiga undervising og vurdere elevane sitt læringsutbytte
  • kan undersøke læring i eige klasserom ved hjelp av fagkunnskap og fagdidaktisk teori og reflektere over dette skriftleg og munnleg

Generell kompetanse

Studenten

  • kan nytte fagleg og fagdidaktisk kunnskap for å utvikle eigen og andre sin undervisningspraksis
  • kan på fagdidaktisk grunnlag leggje til rette for at historiefaget blir ein arena for elevane si demokratiske danning
  • kan reflektere over eiga rolle som forvaltar av samfunnet sin historiekultur.

Fulltid/deltid

-

Studiepoeng, omfang

10

Studienivå (studiesyklus)

Master

Undervisningssemester

Vår

Undervisningsstad

Bergen
Krav til forkunnskapar
100-nivå og 200-nivå i historie; 100-nivå i fag II og gjennomført praksis i skolen i 7. semester.
Tilrådde forkunnskapar
Normal studieprogresjon på lektorprogrammet
Studiepoengsreduksjon
Ingen
Krav til studierett
Opptak til lektorutdanning med master i historie eller religionsvitskap (med historie som fag 1) ved Det humanistiske fakultet.
Arbeids- og undervisningsformer
Forelesingar og seminar.
Obligatorisk undervisningsaktivitet
  • Obligatorisk frammøte på minst 80% av forelesings- og seminarundervisninga
  • Eit refleksjonsnotat knytt til erfaringar frå praksis Godkjende obligatoriske arbeidskrav er gyldig i undervisningssemesteret og dei to påfølgjande semestra.
  • Vurderingsformer

    Rettleia semesteroppgåve på om lag 2500 ord. Oppgåva må ikkje overskride 3000 ord.

    Eksamensoppgåva vil bli gitt på norsk.

    Eksamenssvaret kan leverast på norsk, svensk, dansk eller engelsk.

    Karakterskala
    Ved sensur nyttar ein karakterskalaen A-F, der F er stryk.
    Vurderingssemester
    Vår
    Litteraturliste
    Instituttet utarbeider litteraturliste på om lag 800 sider.
    Emneevaluering
    Undervisninga blir evaluert i tråd med UiB sitt kvalitetssikringssystem.
    Hjelpemiddel til eksamen
    Ingen
    Programansvarleg
    Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap, Det humanistiske fakultet
    Emneansvarleg
    Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap
    Administrativt ansvarleg
    Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitskap