Endringsarbeid, tiltak og prosjektplanlegging
Masteremne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Haust
- Emnekode
- MABARN431
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk og Engelsk
- Ressursar
- Timeplan
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Emnet har som mål å kunnskapsgrunnlag om endringsarbeid, tiltak og evaluering, på individ- og systemnivå. Studentane skal vidareutvikle kunnskap om makt, yrkesetikk og medverking i en barnevernskontekst og i arbeid med barn, unge og familiar i utsette livssituasjonar. Studentane skal tileigne seg kunnskap om kommunikasjon og samarbeid i relasjon til barn og familiar i utsette og vanskelege livssituasjonar, kollegar, tverrfaglege og tverretatlige aktørar, og andre aktuelle aktørar i allmennheten. Studentane vil gjennom emnet tilegne seg kunnskap og ferdigheiter med prosjektplanlegging. I løpet av emnet utarbeider studentane sin prosjektskildring for masteroppgåvene i barnevern.
Emnet vil gi studentene nødvendig teoretisk forkunnskap for MABARN435.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avsluttet emne ha følgende læringsutbytter:
Kunnskap
Studenten skal:
- ha avansert kunnskap om ulike former for endringsarbeid i ein barnevernssamanheng
- ha avansert kunnskap om ulike tiltak i barnevernssamanheng, med særskild vekt på kompenserende tiltak
- ha avansert kunnskap om ulike tilnærmingar til evaluering på individ- og systemnivå
- ha kunnskap om innovasjon, tenesteutvikling og førebygging i arbeid med utsette barn og familiar
- ha avansert kunnskap om ulike teoretiske perspektiv på kommunikasjon og samarbeid tilpassa målgruppa
- ha avansert kunnskap om medvirkning, makt og etikk i barnevernskontekst
- ha avansert kunnskap om tverrfaglig og tverretatlig samarbeid om utsette barn og deira familiar
- ha avansert kunnskap om familiebaserte, nettverksinvolverande og miljøterapeutiske metodar i tiltaksarbeid
- ha avansert kunnskap om faglig leiing og kollegaveiledning
Ferdigheter
Studenten
- kan kartlegge og analysere moglegheitar for innovasjons- og endringsarbeid med ressursbaserte og problembaserte tilnærmingar
- kan bruke og forholde seg kritisk til forskningsbasert-, erfaringsbasert- og brukerbasert kunnskap i innovasjons- og endringsprosessar
- kan analysere og forhold seg kritisk til omgrepet barnets beste og korleis omgrepet kan anvendes i møte med barn og familiar
- kan analysere og forhold seg kritisk til ulike perspektiva på kommunikasjon, samarbeid og medverking
- kan gjennomføre samtaler med barn og omsorgspersonar i vanskelege livssituasjonar tilpassa barnets utviklingsnivå. For eksempel kunne gjennomføre avdekkande samtalar med barn
- kan analysere og dokumentere barns omsorgssituasjon i lys barnets utvikling, oppvekstforhold og familiens levekår og iverksette relevante tiltak
- Kan identifisere relevante fag- og yrkes etiske problemstillinger og nytte kunnskapen i veiledning av kollegaer, samarbeidspartnere og til eigen sjølvivaretaking
- Kan utvikle og planlegge prosjekter
Generell kompetanse
Studenten:
- kan bruke relevante kunnskap slik at barn og familiers rett til medvirkning ivaretas i ein profesjonell kontekst
- Kan identifisere og analysere relevante yrkesetiske problemstillingar og kritisk reflektere over korleis eigne verdiar kan påvekre på arbeid med barn og familiar i utsette livssituasjonar
- kan analysere og forholde seg kritisk til både sin eigen og barnevernet generelt si rolle, makt og myndighetsutøvelse i arbeid med barn og familiar i utsette livssituasjonar
Studiepoeng, omfang
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Undervisningsstad
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Alle obligatoriske arbeidskrav må vere godkjent for å gå opp til eksamen.
Vurderingsformer
Hjemmeeksamen 2 dager.
MERK: Tekst generert av ChatGPT og andre KI-tekstgeneratorar er ikkje tillate i innleverte skriftlege arbeid eller i eksamenar.