Medieinstitusjonar: Marknad og demokrati - bacheloroppgåve
Lågaregradsemne
- Studiepoeng
- 15
- Undervisningssemester
- Vår
- Emnekode
- MEVI221B
- Talet på semester
- 1
- Undervisningsspråk
- Norsk
- Ressursar
- Timeplan
- Litteraturliste
Emnebeskrivelse
Mål og innhald
Tradisjonelle medier og etablerte medieinstitusjonar vert i dag utfordra av nye aktørar, nye tenester og nye tilbod. Internettet tilbyr det meste, med ei sterk individualisering av medie- og kulturvanar som resultat. Redaksjonsstyrte massemedier som vender seg mot eit breitt publikum med saker som vedgår nasjonale og internasjonale fellesinteresser, er pressa av globale nettverk som Facebook og Google, som er i ferd med å overta mykje av nyhetsdistribusjonen og det meste av inntektene frå digital annonsering.
I dette fordjupingsemnet tar vi for oss desse radikale endringane, og drøftar kva konsekvensar dei kan ha - konkret for mediebedrifter og -bransje, for mediepolitikk og mediepolitiske tiltak som idéelt skal sikra mangfald og gode vilkår for "en opplyst offentlig samtale", og i siste instans - for mediene si rolle og funksjon i demokratiske samfunn. Målet med emnet er å styrka studentane sin teoretiske, metodiske og empiriske kunnskap om tradisjonelle og nyare medieinstitusjonar og -aktørar, og deira sentrale rolle som forum for ein fungerande offentlegheit i moderne, liberale demokrati. Kartlegging av pågåande strukturendringar blir gjort gjennom førelesingar, seminar og litteraturstudier, men òg gjennom møte med bransjerepresentantar, profesjonsutøvarar og mediepolitikarar. Emnet tematiserer og analyserer den aktuelle mediesituasjonen, og gjev eit kunnskapsgrunnlag for at studentane kan gå inn i ulike yrkesroller i det nye medielandskapet.
Læringsutbyte
Studenten skal ved avslutta emne ha følgjande læringsutbyte definert i kunnskapar, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har oppdatert kunnskap om det norske mediesystemet og norsk mediepolitikk
- har kunnskap om medieinstitusjonar si rolle i demokratiske samfunn
- kjenner til korleis digitalisering, nettverkstenester og sosiale medier utfordrar tradisjonelle medier
Ferdigheiter
Studenten
- kan reflektera over endringar på mediefeltet, og korleis politiske, sosiale, kulturelle og økonomiske forhold påverkar utviklinga
- kan diskutera og analysera sentrale trekk ved medieutviklinga og problemstillingar mediebedrifter og institusjonar står overfor i dag
Generell kompetanse
Studenten
- kan bruka historisk innsikt, teoretiske og analytiske perspektiv for å forstå samfunnsendringar og korleis desse påverkar medienes funksjon og rolle i moderne samfunn
- har analytisk kompetanse i høve til problemstillingar mediebransjen står overfor som følgje av digitalisering, internasjonal konkurranse og meir individualisert mediebruk
- kan utforma og drøfta ei fagleg problemstilling på sjølvstendig grunnlag, og under rettleiing samla inn relevant informasjon og strukturera eigen tekst og framføra eigne argument
Studienivå (studiesyklus)
Undervisningssemester
Krav til forkunnskapar
Studiepoengsreduksjon
Krav til studierett
Arbeids- og undervisningsformer
Obligatorisk undervisningsaktivitet
Vurderingsformer
Bacheloroppgåve, med eit omfang på omkring 8000 ord, under rettleiing.
Bacheloroppgåva kan leverast på norsk, svensk, dansk eller engelsk.
Karakterskala
Vurderingssemester
Eksamen vert berre tilbydd i undervisningssemesteret.
Studenter med gyldig fravær slik det er definert i UiB-forskriften § 5-5 kan søke om utsatt innleveringsfrist til eksamen.infomedia@uib.no. Søknaden må sendes før fristen for å levere er gått ut.