Institutt for filosofi og førstesemesterstudier
Disputas - filosofi

Prøveforelesning og disputas: Sveinung Sundfør Sivertsen

Tittel på avhandling: ”How to be a Good Sentimentalist”

Bilde av Adam Smith med sitatet "How selfich soever man may be supposed, there are evindently some principles in his nature which interests him in the fortune of others"
Adam Smith (sitat fra "The Theory of Moral Sentiments" 1759)
iperspective.com

Prøveforelesning

Tid: Fredag 18. oktober 2019, kl 09:15

Sted: Auditorium B, Sydneshaugen skole

Oppgitt emne: ”Defending Empathy in Ethics: Bringing lessons from Adam Smith into the contemporary debate”

Doktordisputas

Tid: Fredag 18. oktober 2019, kl. 10:30

Sted: Auditorium B, Sydneshaugen skole

Tittel på avhandlingen: ”How to be a Good Sentimentalist”

Opponenter:

1. opponent: Associate Professor, Remy Debes, Department of Philosophy, University of Memphis, USA

2. opponent: Professor Christel Fricke, Institutt for filosofi, ide- og kunsthistorie og klassiske språk, Universitetet i Oslo

Leder av komiteen er førsteamanuensis Jesse Tomalty, Institutt for filosofi og førstesemesterstudier, Universitetet i Bergen.

Settedekan professor Steinar Bøyum, Institutt for filosofi og førstesemesterstudier vil lede disputasen.

Interesserte er velkommen!

Pressemelding: uib.no/nye-doktorgrader