Institutt for filosofi og førstesemesterstudier
Foredrag

ETOS – for retorikere og alle

Første innlegg i seminarrekken har tittelen «Verdt å tro på – tanker om troverdighet, etos og tillit» og er ved Jens Kjeldsen.

Rhetorica presiderer over store fortattere med sin linje (veltalenhetens blomst) og sitt sverd.
Rhetorica presiderer over store forfattere og retorikere med sin lilje (veltalenhets blomst) og sitt sverd.
Fra Matthijs de Castelein "Const van rhetoriken", 1555

Retorikkmiljøet i Bergen inviterer til første møte i en ny seminarrekke om sentrale temaer i retorisk teori, historie og praksis. På møtet holder Jens Kjeldsen innlegget «Verdt å tro på – tanker om troverdighet, etos og tillit».

Vi ønsker å kombinere faglig og sosial aktivitet. Etter møtet går vi på Wesselstuen og fortsetter diskusjonen der. Alle er velkomne – ikke minst studenter! Merk, studenter: Å gå ut med gamliser etter møtet er et tilbud, ikke et krav. Men kom på møtet, det rekker dere før helgen braker løs. Hilsen Amund Børdahl, Hans Marius Hansteen og Jens Kjeldsen.