Energilaboratoriet

Nyhetsbrev - September

Cover Photo
Energy Lab

Du leser nå det første månedlige nyhetsbrevet fra Energilaboratoriet. Her samler vi nyheter fra aktiviteter fra Energilaboratoriet, intervju av masterstudenter og uteksaminerte studenter, i tillegg til andre energirelaterte nyheter og hendelser fra regionen.

Høstsemesteret vil bli fullt av spennende aktiviteter i Energilaboratoriet. I tillegg til ukentlige lunsjmøter, skal studenter på energimasteren arrangere en heldagskonferanse i løpet av denne høsten. Vi vil også prøve å få til et Webinar, der vi planlegger å presentere pågående og interessant forskning i regionen vår.

Åpning av høstsemesteret i Energilaboratoriet

Nye studenter på energimasteren

NorRen sommerskole

Prøveforelesning – Valerie-Marie Kumer

Intervju med Stian Backe – Student ved energimasteren

Hva skjer innen energi i Bergen?

Energy Primer

Energy Primer er et introduksjonskurs til energi med mye nyttig informasjon, quizer og lenker til digitale læringsressurser. Kurset dekker hele energifeltet, og er organisert i moduler. Noen av temaene som blir gjennomgått er fossile brensel, fornybar energi, smart bruk av energi, energiøkonomi og mye mer. Nettsiden er laget for nåværende og fremtidige energistudenter så vel som alle som er interessert i energi. Kurset ble laget i sommer av tre sommervikarer; Ingvild Øijorden, Meng-Chieh Yang og Kevin Johnsen. Du kan finne Energy Primer her, og vi setter stor pris eventuelle tilbakemeldinger.

Tilbakemelding

Dette er den første utgaven av et planlagt månedlig nyhetsbrev fra Energilaboratoriet. For å forbedre kommende utgaver, vil vi gjerne få høre dine tilbakemeldinger (både positive og negative). Gjerne send oss en e-post! (energylab@uib.no)!