Energilaboratoriet

Nyhetsbrev - Oktober

Wind Farm
www.colourbox.com

Velkommen til andre utgave av Energilaboratoriets nyhetsbrev

I løpet av september ble sentrale resultat fra flere år med forskning på havvind presentert ved NORCOWE-konferansen i Bergen. I denne utgaven av nyhetsbrevet har vi valgt å fokusere på nettopp havvind. Vi har en rapport fra konferansen, intervju med nøkkelpersoner, diskusjon rundt utsiktene for havvind for norske selskap og forskningsgrupper, samt intervju med en professor, en nylig ferdigutdannet PhD og en student på energimasteren. Som vanlig inneholder nyhetsbrevet også diverse energinyheter fra rundt om kring i verden.

Den 29. september godkjente universitetsstyret et foreslått rammeverk for organisering av universitets satsingsområde innen «Klima- og energiomstilling» (Marin forskning og globale samfunnsutfordringer er de to andre). Dekanen ved det matematisk-naturvitenskaplige fakultetet har nå fått ansvaret med å jobbe sammen med alle de andre fakultetene for å komme tilbake med et program og en plan for hele dette området innen styremøtet første desember. Dette er en viktig milepæl, og vi ser alle frem til å bidra.

Folk i Energilaboratoriet

NORCOWE 2016 Konferanse

Ny PhD - Valerie-Marie Kumer

Intervju med Joachim Reuder – Professor i eksperimentell meteorologi

Intervju med Ingvild Øijorden – energimaster alumnus

Interessante energinyheter fra rundt om kring i verden

Tilbakemelding på nyhetsbrevet

Vi er fremdeles svært interessert i å høre synspunkter om nyhetsbrevet. Både positive og negative tilbakemeldinger blir satt pris på. Send oss en e-post!