Senter for Griegforskning
Foredrag

Grieg in Münster - åpent gjesteforedrag med Professor Joachim Dorfmüller

Velkommen til åpent gjesteforedrag med professor Joachim Dorfmüller, en av Tysklands ledende Grieg-eksperter. Welcome all to a guest lecture of Joachim Dorfmüller, professor emeritus at University of Münster, one of the leading experts on Grieg in Germany, presenting music on the piano by Grieg, Kjell Mørk Karlsen, and Tilo Medek.

Portrait Prof. Dorfmüller
Joachim Dorfmüller. Universität Münster

Joachim Dorfmüller har en omfattende virksomhet som pianist, organist og har vært professor i musikkpedagogikk ved Univerität Münster.
Han leder det tyske Griegsleskap og stiftet Grieg-festivalen i Münster i 1994.
2016 ble han tildelt kongens utmerkelse 'Ridder av 1. klasse' for sin mangeårige innsats for norsk-tysk kulturutveksling spesielt innenfor musikk.

Joachim Dorfmüller is a prolific pianist and organist, who was affiliated with the University Münster as professor in music pedagogics til 2009.
He has been leader of the German 'Grieg-Gesellschaft' and established the 'Edvard Grieg Festival' in Münster in 1994.
2016 he received the 'Fortjenstorden - Ridder av 1. klasse' for his work for cultural relationships between Norway and Germany especially within the field of music.