Institutt for samfunnspsykologi
Studentstipend

Utlysning av studentstipend ved Institutt for samfunnspsykologi

Institutt for samfunsspsykologi lyser ut studentstipend for våren 2024. Søknadsfristen er 20. november 2023. Studentstipendet skal styrke grunnlaget og mulighetene for en videre forskerkarriere ved at du som student kan fordype deg i et forskningsprosjekt utover det som er vanlig til en masteroppgave eller hovedoppgave i psykologi.

Illustrasjon: arbeid ved PC
Colourbox.com

Vi lyser ut følgende stipend:

SPILLFORSK/Forskningsgruppe for avhengighetsforskning

SPILLFORSK/Avhengighetsgruppen finansierer inntil tre studentstipend à kr 25.000,- for våren 2024, med mulighet for forlengelse høsten 2024. For studenter som har full permisjon fra studiene kan fulle studentstipend (kr 50 000 per semester) være aktuelle. Prosjektene vil knytte seg til data levert av Norsk Rikstoto (primært objektive/registrerte spillerdata) og fokuset i prosjektene vil være spillansvarlighetstiltak.

Aktuelle fagområder:

• Hva kan predikere bruk av ulike typer spillansvarlighetsverktøy?
  • Hva er effekten av ulike typer spillavhengighetsverktøy?

Kontaktperson: Ståle Pallesen

Her finner du mer informasjon om studentstipend:

Om studentstipend

Hvem kan søke?

Vi ønsker å rekruttere dyktige studenter med interesse for forskning. Profesjonsstudenter i psykologi kan få tildelt studentstipend fra og med tredje studieår og masterstudenter kan få tildelt stipend fra første semester i masterstudiet.

Det gis ikke stipend til studenter som avslutter studiet ved utgang av samme semester som søknaden innleveres.
Stipendet skal ikke finansiere ordinære studieplanfestete oppgaver i studiet.

Heltidsstipend og halvtidsstipend

Studentstipend blir tildelt for ett eller to semestre av gangen, og det er mulig å søke hele eller halve stipend. Ved tildeling av fullt stipend kan studenten søke om permisjon fra studiet.

Gjeldende satser:
Fulltid (100%)To semestreKr. 100 000
Fulltid (100%)Ett semesterKr. 50 000
Deltid (50%)To semestreKr. 50 000
Deltid (50%)Ett semesterKr. 25 000

Vårsemester: januar-juni; høstsemester: august-desember

Studentstipend og Lånekassen

Ved spørsmål om studielån i stipendtiden må studenten selv ta kontakt med lånekassen. I utgangspunktet har man ikke rett til studielån ved tildeling av fulltidsstipend.

Søknadsskjema og frister

Søknadsfrist: 20.11.2023

Registrer søknaden din her.

Rapportering etter endt stipendperiode

Det skal leveres en kort sluttrapport senest innen en måned etter stipendets slutt. Her finner du rapporteringsskjema.