Det juridiske fakultet
ROTTERDAM LAW NETWORK:

Jussforskere fra hele Europa samlet i Bergen

Det juridiske fakultet er vertskap for Rotterdam Law Network. – Ved å være vertskap for årets møte får vi sjansen til å vise frem både fakultetet og Bergen, sier Ingrid Tøsdal, rådgiver for internasjonalisering.

Bilde av deltagerne på Rotterdam Law Network
I alt 27 internasjonale gjester fra 18 ulike fakultet besøkte nylig Det juridiske fakultet ved UiB.
Monica Roos

Nettverket har siden stiftelsen i 1995 vært en møteplass for tilsatte ved juridiske fakultet i 35 land i EU/EEA-området.

– Ved å være vertskap for årets møte får vi sjansen til å vise frem både fakultetet og Bergen til utvekslingskoordinatorer ved flere av partneruniversitetene våre, sier Ingrid Tøsdal, rådgiver for internasjonalisering.

– Verdifullt

I alt 27 internasjonale gjester fra 18 ulike fakultet besøkte nylig Bergen. Gjestene fikk blant annet en introduksjon til det nyskapende arbeidet som gjøres ved Dragefjellet lærings- og formidlingssenter.

Rotterdam Law Network legger også til rette for studentutveksling, lærerutveksling og utveksling av administrativt tilsatte.

– Dette er verdifullt fordi det gjør det lettere for dem å sende studentene sine på utveksling til oss i neste omgang, sier Ingrid Tøsdal.