Det juridiske fakultet
Alumnusdagen 2018:

Brexit: Hva blir de rettslige følgene for Norge?

I mars 2019 trer Storbritannia ut av EU. Hvilke bølger dette kan skape i Europeisk rett, er ennå uvisst. Professor Halvard Haukeland Fredriksen kommer til Alumnusdagen for å besvare noen av spørsmålene. Kommer du?

Neste
Brexit/ordsky
På Alumnusdagen 21. september vil du få høre UiB-professor Halvard Haukeland Fredriksen holde et innlegg om Brexit.
Colourbox.com

Halvard Haukeland Fredriksen om Brexit

SE VIDEO: Hva blir de rettslige følgene av at Storbritannia forlater EU? Dette er et av temaene som professor Halvard Haukeland Fredriksen vil belyse under Alumnusdagen 21. september. Som nåværende eller tidligere student er du hjertelig velkommen til Det juridiske fakultet.
Produsent:
Dragefjellet lærings-og formidlingssenter

«Brexit means brexit», sa Storbritannias statsminister Theresa May da resultatet av folkeavstemningen var klart sommeren 2016. Men hva innebærer det?

Ingen medlemsland har tidligere gått ut av EU. Når Storbritannia trer ut av unionen i mars 2019, skapes ny europeisk historie.

Hva kan Brexit bety for Europeisk rett? Og hvilke følger kan Brexit tenkes å få for Norges forhold til Storbritannia - og til EU? Dette er et av hovedtemaene som vil bli drøftet under årets Alumnusdag ved Det juridiske fakultet.

Klart for Alumnusdag ved Det juridiske fakultet

21. september blir det fest og faglig påfyll for tidligere studenter. Jurister utdannet ved andre fakultet og nåværende studenter er også velkomne for en hyggelig dag ved fakultetet.

Medlemmer av Advokatforeningen får den faglige delen av dagen godkjent som etterutdanning.

Her kan du melde deg på.

Slik blir programmet for dagen:

13.30 - 14.00:
Registering/kaffe

14.00 - 14.15:
Velkommen v/dekan Karl Harald Søvig, advokat Paal-Henrich Berle, Advokatforeningen og Benedicte Gram-Knutsen, Juristene i Bergen kommune

14.15 - 14.45:
"Arealplanlegging i sjø." Professor Ingunn E. Myklebust

14.45 - 15.00:

15.00 - 15.30:
"BREXIT - rettslige konsekvenser for Norge." Professor Halvard H. Fredriksen

15.30 - 15.45:

15.45 - 16.15:
"Handheving av kartellaktivitet i EU". Stipendiat Ingrid Margrethe Halvorsen Barlund

16.15 - 16.30:

16.30 - 17.15:
"Norsk barnevern for Den europeiske menneskerettighetsdomstol - Aktuelle saker avgjort de siste årene". Dekan Karl Harald Søvig.

17.15 - 17.45:

17.45 - 18.45:
Rett på sak: " Straffeprosess/juryordning". Harald Alfsen, jurist og partner Inventura, og lagdommer Elisabeth Deinboll

18.45 - 19:45:
Tapasbuffet og tilhørende drikke

19.45 - 02.00: Fest i samarbeid med Juristforeningen v/Club Jur, Force Masjør Juzz-Band og Culpa

Følg med på arrangementets facebookside.

Her kan du melde deg på.