Det juridiske fakultet
SEMINAR

Søvig og Bernt om ny universitets- og høgskolelov

Dekan Karl Harald Søvig har vært sentral i arbeidet med ny universitets- og høgskolelov.

Bilde av Bernt og Søvig
Jussprofessorene Jan Fridthjof Bernt og Karl Harald Søvig har begge vært sentrale i arbeidet med å lage norges universitets- og høgskolelov. De møtes til samtale på Dragefjellet for å samtale om hva som er nytt i det nye lovforslaget som presenteres denne måneden.
UiB.no

Neste uke blir forslaget til ny universitets- og høgskolelov lagt fram. Jussprofessor og dekan Karl Harald Søvig har sittet i den regjeringsutnevnte utredningsgruppen som har laget forslaget til ny universitets-og høgskolelov.

Vil du bli klokere på hva den nye loven vil bety for norske universitet og høgskoler? Fakultetet inviterer til et åpent seminar, hvor Søvig vil presentere hovedtrekkene i den nye universitets- og høgskoleloven.

I arbeidet med den forrige universitets-og høgskoleloven var professor Jan Fridtjof Bernt svært sentral. Han kommer til seminaret på Dragefjellet for å gi kommentarer til den nye loven.

Seminaret er gratis og åpent for alle.