Det juridiske fakultet
JUSS | BÆREKRAFT

Juristene var sterkt tilstede på Bærekraftskonferansen 2021

Professor Berte-Elen Konow, professor Ingunn Myklebust og stipendiat Eirik Finserås gjorde seg bemerket under årets bærekraftskonfefanse. Se video fra sesjonene her.

SDG, Det juridiske fakultet
Det juridiske fakultet var deltok i debatter om bærekraftig finans i EU og konsesjonsregler rundt vindkkraft under Bærekraftskonferansen 2021-

Professor Berte-Elen Konow deltok på sesjonen Når bærekfraft blir business, med innlegget Bærekraftig finans, EUs nye taksonomi.

I panelet deltok også Herlaug Louise Fyhn ved DNB og Grete Rusten ved Institutt for geografi, UiB. Energidirektør Kristin Guldbrandsen Frøysa ved UiB var leder for sesjonen og moderator var Daniel Næsse ved PWC.

Se video fra sesjonen her.

Professor Ingunn Myklebust og stipendiat Eirik Finserås deltok begge i sesjonen Vindkraft - redning eller mareritt.

Sesjonen var ledet av Professor Finn Gunnar Nielsen, leder av Bergen Offshore Wind Centre (BOW) ved Geofysisk institutt, UiB. I tillegg deltok Thomas Hansen ved BOW, Astrid Nybø ved BOW, Katrine Broch Hauge ved UiO, Paul Christian Rieber ved GC Rieber/Norges Rederiforbund, Dag Raymond Rasch ved DOF Subsea og Kristian Holm ved Equinor.

Se video fra sesjonen her.