Kjemisk institutt
globale utfordringer

Nye PhD-stillinger innen flerfaglige satsingsområder

Forskere ved KI har gjort det skarpt i konkurransen om flerfaglige phd-prosjekt innen de strategiske satsingsområdene til UiB

Neste
Forskere ved KI-BIO-IBM
UiB
Tanja Barth
Asbjørn Leirvåg

Professor Tanja Barth og UNESCOs leder for Bærekraftig arv og miljøforvaltning - natur og kultur, Ingrid Måren, har vunnet en tildeling av en stipendiatstilling innen satsingsområdet Klima og energiomstilling. Prosjektet vil ta for seg fornuftig utnyttelse av trevirkerester fra skogbruket til utvinning av høyverdige forbindelser og fremstilling av biodrivstoff. Tanja Barth vil lede kjemidelen av prosjektet sammen med Vidar Jensen og Erwan Le Roux. Inger Elisabeth Måren vil ta seg av bærekraftig arealbruk.

Professor Bengt Erik Haug har sammen med sine partnere Ruth Brenk og Jarl Underhaug vunnet en tildeling av en stipendiatstilling innen satsingsområdet Globale sammfunnsutfordringer. Prosjektet omhandler antimikrobiell motstandsdyktighet ved studier av inhibitorer av bakterielle fettsyre-synteser.

De to stipendiatstillingene vil lyses ut innen kort tid. Følg med her :::>