Kjemisk institutt
VALG 2024

Valg av kandidater til Instituttrådvalg (gruppe B og D)

I år skal det velges nye representanter for Gr. B (midlertidig ansatte i undervisnings- og forskerstilling) og Gr. D (studenter) i instituttrådet ved Kjemisk institutt.

valgbilde2011_0_3_1.jpg
Colourbox

Gruppe B: Midlertidig ansatte i undervisnings- og forskerstillinger
Vi trenger 1 medlem og 3 varamedlemmer.

Gruppe D: Studenter
Vi trenger 2 medlemmer og 2 varamedlemmer.

Hvordan fremme forslag til medlemmer til instituttsråd:

• Forslaget må være skriftlig.
  • Det må være underskrevet av minst samme antall forslagsstillere som det antall kandidater forslaget inneholder.
  • Forslagsstiller må oppfylle kriteriene til stemmerett.
  • Ingen kan skrive under på mer enn ett forslag.
  • De foreslåtte må være valgbare.
  • Foreslås kandidat som kan kreve seg fritatt fra valg, skal forslaget vedlegges skriftlig samtykke fra vedkommende.
  • Frist for å fremme forslag er kl 12:00 den 05. mars 2024.

Forslagene skal sendes på e-post til gry.parker@uib.no med kopi til pal.gunnestad@uib.no

Hvordan foreslå kandidater

For å kunne foreslå kandidater eller for å kunne få lov til å stemme må du stå i manntallet til UiB, jf § 6 Valgreglement for UiB.

Gr. B - her kan du sjekke om du står i mantallet. Manntallet vil bli oppdatert i mars.

Du kan stille til valg dersom du, når valget starter:

• er midlertidig vitenskapelig ansatt i undervisnings- eller forskerstilling, dersom du er engasjert for minst ett år i minst halv stilling
  • eller- har vært sammenhengende ansatt eller engasjert i minst ett år i minst halv stilling

Gr D - her kan du sjekke om du står i mantallet. Manntallet vil bli oppdatert i mars.

Den som er valgbar har forslagsrett.

Dersom du har spørsmål til manntallet send e-post til: valgstyret@uib.no.

Valgreglement for UiB.

Nåværende sammensettning av Gruppe D