Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet
Film og debatt

Alt du vil vite om CRISPR (men ikke våger spørre om)

Human Nature
BIFF

BIFF inviterer til gratis visning av dokumentaren HUMAN NATURE med påfølgende paneldebatt i samarbeid med Bioteknologirådet og Universitetet i Bergen.

I HUMAN NATURE sin nye film byr Adam Bolt på en informativ og lettfattelig innføring i vitenskapen som gjør det mulig å «redigere» menneskekroppens DNA – og i de praktiske og moralske problemstillingene den bringer med seg.

HUMAN NATURE er en intelligent og balansert film om vår tids kanskje viktigste vitenskapelige oppdagelse.

Etter filmen blir det panelsamtale om hva bioteknologi kan bety både globalt og her hjemme.

Panelsamtale med:

• Eivind Valen, førsteamanuensis, inst. for informatikk, Universitetet i Bergen
  • Dorothy Jane Dankel, forsker, institutt for biovitenskap, Universitetet i Bergen
  • Ragnhild Eskeland, førsteamanuensis, Institutt for medisinske basalfag i Universitetet i Oslo
  • Ordstyrer: Truls Petersen, seniorrådgiver, Bioteknologirådet

Billetter hentes ut på forhånd her. Begrenset antall plasser. Inngang via Musèhagen.