Det medisinske fakultet

Nye EU-utlysninger ventet 10. juli

Den siste utlysningen innen EUs 7. rammeprogram, er også den største noen sinne. Kjenn din besøkelsestid!

Professor Pål Rasmus Njølstad har fått midler fra EU. Flere kan få muligheten med utlysningen som kommer 10. juli
Øyvind Blom, Haukeland universitetssjukehus.

Norske forskere blir iblant kritisert for å søke for lite på EU-midler. Mange tror kanskje konkurransen er så hard at det ikke vil være noen vits å søke, men den norske suksessraten ligger høyere enn gjennomsnittet, melder Norges Forskningsråd i forkant av årets utlysning.

Derfor er det ekstra stor grunn til å søke midler når de siste ordinære utlysningene i det 7. rammeprogrammet kommer 10. juli 2012. Forskere på Det medisinsk-odontologiske fakultet oppfordres til å benytte anledningen til å søke om midler. Instituttene, fakultetet og Forskningsadministrativ avdeling kan bistå med råd og hjelp i søknadsprosessen.

Utlysningen vil bli publisert på EUs deltakerportal, som finnes på siden til generaldirektoratet for forskning og innovasjon (DG Research and Innovation).