Institutt for biovitenskap (BIO)

Varselmelding

There has not been added a translated version of this content. You can either try searching or go to the "area" home page to see if you can find the information there

Magurran æresdoktor ved Institutt for biologi

Professor Anne Magurran ved University of St Andrews i Scotland ble den 31. august utnevnt til æresdoktor ved Universitetet i Bergen under doktorpromosjonen i Håkonshallen.

Professor Anne E. Magurran er professor i økologi og evolusjon og har utført et viktig nybrottsarbeid i forståelsen av biodiversitet og anvendelse av denne kunnskapen for å bevare biologiske ressurser.

Diversitet er ett av økologiens sentrale tema, men det pågår fortsatt en debatt om hvordan den faktisk kan og skal måles. Professor Magurran har bidratt med viktig og nyskapende forskning på dette området, bl.a. gjennom flere bøker.

Til ære for professor Magurran og hennes æresdoktorat arrangerer Institutt for biologi et åpent seminar der Magurran ga et foredrag med temaet "Biological diversity in a changing world". I tillegg holdt en rekke av BIOs forskere foredrag.

Les mer om Magurran og alle UiBs syv nye æresdoktorer i På Høyden.