Det medisinske fakultet

Varselmelding

There has not been added a translated version of this content. You can either try searching or go to the "area" home page to see if you can find the information there

UiBs Uglepris til Institutt for biomedisin.

Ugleprisen for godt studiekvalitets- og utviklingsarbeid ble for 2010 delt mellom Institutt for biomedisin og Kjemisk institutt.

Utdanningsutvalget ved UiB vedtok 4. november å dele studiekvalitetsprisen for 2010 mellom to miljø. Programutvalg for humanbiologiske fag (Institutt for biomedisin) fikk Ugleprisen for arbeidet med "progress" i masterprogrammet i humanbiologiske fag. De deler prisen med Kjemisk institutt, som ble hedret for arbeidet med emnet NANO100 Perspektiver i nanovitenskap og -teknologi.

I begrunnelsen vises det til at programmet har funnet en god modell for å forbedre gjennomføring på masternivå, og samtidig forbedre studentene sine generelle ferdigheter og forberede studentene på videre studium og arbeid. Modellen kan ha stor overføringsverdi for andre miljø ved UiB.