Institutt for klinisk odontologi

"La oss lage bein" får 9,8 millioner fra Olav Thons stiftelse

La oss lage bein – 3D-printing som et verktøy for beinregenerering har mottatt 9,8 millioner kroner fra Olav Thon stiftelsen

Neste
Kamal Mustafa, Cecilie Gjerde og Marit Bakke ved 3-D printeren
Tildelingen feiret med kake. Her: Kamal Mustafa
Cecilie Gjerde
Kamal og publikum
Jørgen Barth

Prosjektleder: Professor Kamal Mustafa, Klinisk odontologisk forskning, Universitetet i Bergen, Norge.

Prosjektmedarbeider: Ass. professor Susanna Miettinen, Det medisinske fakultet, Tampere universitet, Finland

Dette er et fremragende prosjekt som er svært lydhørt overfor de fleste kravene i Olav Thon Stiftelsen utlysning om å utnytte vevsbygging, bioteknologi, stamceller og regenerativ medisin til å reparere og regenerere beindefekter. Teamet består av forskere som har de mangfoldige ferdighetene som kreves for å oppnå målene. Rollene deres og ressursene ved de ulike institusjonene er tydelig beskrevet, og leveransene er tydelig skissert. Tildelt beløp er NOK 9,8 millioner.

Begivenheten ble feiret med kake til alle ansatte og studenter ved Institutt for klinisk odontologi