Hjem
Håvard Kibergs bilde

Håvard Kiberg

Ph.d.-kandidat
  • E-posthavard.kiberg@uib.no
  • Besøksadresse
    Fosswinckels gate 6
    Lauritz Meltzers hus
    5007 Bergen
  • Postadresse
    Postboks 7802
    5020 Bergen
Vitenskapelig artikkel
  • Vis forfatter(e) (2023). One More Turn after the Algorithmic Turn? Spotify’s Colonization of the Online Audio Space. Popular music and society. 151-171.
  • Vis forfatter(e) (2023). (Plat)formatted Creativity: Creating Music in the Age of Streaming. Cultural Sociology. 22 sider.
  • Vis forfatter(e) (2022). Liveness online in deadly times: How artists explored the expressive potential of live-streamed concerts at the face of COVID-19 in Norway. First Monday. 19 sider.
  • Vis forfatter(e) (2020). Personaliserte anbefalinger og musikalsk mangfold – en umulig kombinasjon? Norsk Medietidsskrift. 1-18.
Faglig foredrag
  • Vis forfatter(e) (2022). Fra voksrull til streaming: Musikkbransjen fra et medievitenskapelig perspektiv.
Vitenskapelig foredrag
  • Vis forfatter(e) (2023). (Plat)formatted Creativity: Music Production in the Age of Streaming.
  • Vis forfatter(e) (2022). One more turn after the algorithmic turn? A case study of Spotify and the inclusion of non-musical content as a platform strategy.
  • Vis forfatter(e) (2022). Music production in the age of streaming.
  • Vis forfatter(e) (2021). Personalized recommendations and musical diversity – an impossible combination?
  • Vis forfatter(e) (2021). Fra musikkstrømming til lydplattformer.
  • Vis forfatter(e) (2021). Between algorithms and editors: An examination of the music industry's perceptions of personalization and diversity in streaming services.
  • Vis forfatter(e) (2021). Audio first, video next?
  • Vis forfatter(e) (2020). «The challenge button»: Musikkbransjens oppfatninger av personalisering og mangfold i strømmetjenester.
  • Vis forfatter(e) (2020). Nødløsninger med langtidsvirkninger? Artisters og konsertarrangørers erfaringer med strømmekonserter.
  • Vis forfatter(e) (2020). Nødløsninger med langtidsvirkninger? Artisters og konsertarrangørers erfaringer med direktestrømmete "koronakonserter".
  • Vis forfatter(e) (2019). Mellom algoritme og redaksjon.
  • Vis forfatter(e) (2019). Between algorithms and editors: An examination of the cultural industries perceptions of personalization and diversity in streaming services.
Leserinnlegg
  • Vis forfatter(e) (2023). Let it stream, let it stream, let it stream. Musikkmagasinet Ballade.
Kronikk
  • Vis forfatter(e) (2022). Joe Rogans vaksinepreik på Spotify var bare dråpen som fikk begeret til å renne over. Forskersonen.no.
  • Vis forfatter(e) (2019). Hvordan forstå og undersøke populærmusikkens «svarte bokser»? Norsk Medietidsskrift. 9 sider.
Intervju
  • Vis forfatter(e) (2023). Ruster seg til lydbok-krig.
  • Vis forfatter(e) (2022). Formatet som nekter å dø.
  • Vis forfatter(e) (2021). Musikk som havner utenfor algoritmenes spillelister, risikerer å ikke bli lyttet til.
  • Vis forfatter(e) (2021). Musikk som havner utenfor algoritmenes spillelister, risikerer å ikke bli lyttet til.
  • Vis forfatter(e) (2021). Høyt Volum. Hver gang vi strømmes: Maria Mena er hitmaskinen fra "Hver gang vi møtes" som preger strømmelistene denne vinteren.
  • Vis forfatter(e) (2021). Doktorgradsstudent Håvard Kiberg – Bransjen opplever dette som problematisk.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
  • Vis forfatter(e) (2022). Strømmekonserter - mer enn nødløsninger? 38 sider.
Intervju tidsskrift
  • Vis forfatter(e) (2023). Ruster seg til lydbok-krig. Klassekampen.

Se fullstendig oversikt over publikasjoner i CRIStin.