- E-postHans.Bugge@uib.no
- BesøksadresseSydnesplassen 7HF-bygget5007 Bergen
- PostadressePostboks 78055020 Bergen
Vitenskapelig artikkel
- (2022). Teachers’ perceptions of their role and classroom management practices in a technology rich primary school classroom. Frontiers in Education. 1-13.
- (2011). Utvikling av interkulturell kompetanse og språkopplæring - to sider av samme sak. Communicare - et fagdidaktisk tidsskrift fra Fremmedspråksenteret. 4-10.
Rapport
- (2018). Critical literacies and Awareness in Education 1st year report. .
- (2016). "Ipad i skolen-lærers didaktiske bruk av teknologi i klasserommet" I:Innovasjoner i Jærskulen-lærerprofesjon i reformtid Rapporter fra Universitet i Stavanger nr.60. .
Faglig foredrag
- (2022). Å tenke kritisk sammen - kritisk tenkning i dialogiske undervisningspraksiser .
- (2022). Kritisk tenkning i teori og i praksis: en presentasjon av CLAE prosjektet(Critical literacies and Awareness in Education) .
- (2015). Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi, utforsking av muligheter for meningsskaping og relevans i et kombinert klasserom.
Vitenskapelig foredrag
- (2018). Whose learning in ITE lesson study? Gaining the most from lesson study in relation to learning.
- (2016). Lesson study and initial teacher education(ITE): understanding learning and meaningful observation to guide beginning teachers.
Vitenskapelig monografi
- (2022). Å tenke kritisk sammen : Kritisk tenkning i dialogiske undervisningspraksiser .
Hovedfagsoppgave
- (1996). El léxico de los animales domésticos en el Valle Central y las Zonas Noroeste y Norte de Costa Rica.
Doktorgradsavhandling
- (2023). “Take the plunge and give it a try” Primary school teachers’ perceptions of their role and pedagogical practices in technology-rich classrooms .
- (2016). Creation of Metacognitive Knowledge and Self-Awareness in the Foreign Language Classroom: a Game-Theoretical Approach.
Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel
- (2019). Whose learning in ITE lesson study : Gaining the most from lesson study in relation to learning. 14 sider.
- (2019). Samtaler om læring som grunnlag for deltakelse.
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
- (2018). A literature review of lesson study in initial teacher education: perspectives about learning and observation. International Journal for Lesson and Learning Studies. 8-22.