Hjem
Regina Küfner Leins bilde

Regina Küfner Lein

Univ.bibliotekar
  • E-postregina.lein@uib.no
  • Telefon+47 55 58 68 93
  • Besøksadresse
    Bibliotek for medisin
    Jonas Lies vei 91
    5020 Bergen
  • Postadresse
    Postboks 7808
    5020 Bergen
Vitenskapelig artikkel
  • Vis forfatter(e) (2024). Effect of dietary interventions on nutritional status in patients with rheumatoid arthritis and spondyloarthritis - A systematic review and meta-analysis. Clinical Nutrition. 926-935.
  • Vis forfatter(e) (2019). Cementing technique for primary knee arthroplasty: a scoping review. Acta Orthopaedica. 582-589.
  • Vis forfatter(e) (2004). Information literacy : New pedagogic challenges for the university library. Scandinavian Public Library Quarterly. 14-17.
Rapport
  • Vis forfatter(e) (2024). Kompetansebehov for morgendagens bibliotekarer -Sluttrapport. .
  • Vis forfatter(e) (2004). Undervisningsopplegg for Informasjonskompetanse - Sluttrapport. .
  • Vis forfatter(e) (1996). Oppfølgende miljøundersøkelse på Kollsnes 1995. Fjæresonen. Rapport RF-96/169b. .
  • Vis forfatter(e) (1996). Konsekvensutredning for gasskraftverk. Utslipp til sjø. .
  • Vis forfatter(e) (1995). Marinbiologiske strandundersøkelser i Leikanger kommune. - Prosjektrapport. .
  • Vis forfatter(e) (1994). List of benthic macroalgae (green, brown and red algae) in the herbarium of Bergen, Botanical Institute, University of Bergen, Norway. 45. 45. .
  • Vis forfatter(e) (1994). List of benthic macroalgae (green, brown and red algae) in the herbarium of Bergen, Botanical Institute, University of Bergen, Norway. 45. 45. .
Faglig foredrag
  • Vis forfatter(e) (2024). Digital kompetanse må du ha!
  • Vis forfatter(e) (2023). Ready to take on new roles -How can librarians build new skills?
  • Vis forfatter(e) (2023). Kompetanse til fremtidig PhD-støtte.
  • Vis forfatter(e) (2023). Kompetanse til bibliotekene. Innlegg til Ledersamling UH NettVest .
  • Vis forfatter(e) (2022). Morgendagens bibliotekar – hvilken kompetanse ønsker arbeidsgiver? .
  • Vis forfatter(e) (2022). Morgendagens bibliotekar – hvilken kompetanse ønsker arbeidsgiver?
  • Vis forfatter(e) (2022). Kompetanse for morgendagens bibliotekarer.
  • Vis forfatter(e) (2017). Sharing literature search blocks: a challenge for improvement of search strategies in different databases - workshop 10 on 15.6.2017.
  • Vis forfatter(e) (2015). "Sharing literature search blocks": Help develop a cooperative solution.
Vitenskapelig foredrag
  • Vis forfatter(e) (2022). Måleegenskaper ved kognitive screeningtester brukt ved amyotrofisk lateralsklerose (ALS).
  • Vis forfatter(e) (2022). Librarian in future: Professional Requirements from Norwegian Employers.
  • Vis forfatter(e) (2011). Become a competent teacher of information skills - the experience of developing an educational course in international co-operation. Medlibtrain - a joint Polish-Norwegian project.
  • Vis forfatter(e) (1998). Fagbiblioteket som kompetansesenter for Internett i egen organisasjon. Del 1: Forprosjekt og design.
Populærvitenskapelig artikkel
  • Vis forfatter(e) (2005). Nyheter i PubMed i 2005. SMH-nytt. 24-26.
Poster
  • Vis forfatter(e) (2019). Quality support during the research cycle.
  • Vis forfatter(e) (2018). Cognitive assessment tools used in ALS/MND-specific health-care: A systematic review.
  • Vis forfatter(e) (2015). Patrons' needs - Librarians' challenges.
Digitale læremidler
  • Vis forfatter(e) (2004). Kurs i informasjonskompetanse.
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review
  • Vis forfatter(e) (2020). Whole-body magnetic resonance imaging in children – how and why? A systematic review. Pediatric Radiology. 1-11.
  • Vis forfatter(e) (2020). Revisiting the radiographic assessment of osteoporosis-Osteopenia in children 0-2 years of age. A systematic review. PLOS ONE. 1-13.
  • Vis forfatter(e) (2020). Psychometric Properties of Cognitive Assessment in Amyotrophic Lateral Sclerosis: A Systematic Review. Patient Related Outcome Measures. 181-194.
  • Vis forfatter(e) (2018). Body movements as pain indicators in older people with cognitive impairment: A systematic review. European Journal of Pain. 17 sider.
  • Vis forfatter(e) (2016). F18-FDG-PET for recurrent differentiated thyroid cancer: a systematic meta-analysis. Acta Radiologica. 1193-1200.
  • Vis forfatter(e) (2008). Repair of Bilateral Inguinal Hernias - Sequential or Simultaneous? Zentralblatt für Chirurgie. 446-451.
Populærvitenskapelig kapittel/artikkel
  • Vis forfatter(e) (2010). Principles of evidence based health care. 161-174.
Briefs
  • Vis forfatter(e) (2023). Hvilken kompetanse trenger morgendagens bibliotekansatte - Noen resultater fra prosjektet. SMH-bloggen.18.01.2023.
  • Vis forfatter(e) (2022). Kompetansebehov for morgendagens bibliotekansatte – bli med i spørreundersøkelsen! SMH-bloggen. 17.06.2022 .
  • Vis forfatter(e) (2021). “Kompetanse for morgendagens bibliotekar”: nytt prosjekt om fag- og forskningsbibliotek. Innlegg på SMH-bloggen 15.11.2021.
Nettsider (opplysningsmateriale)
  • Vis forfatter(e) (2021). Protocol: Context influences on implementation of three patient safety practices – a scoping review.
Fagartikkel
  • Vis forfatter(e) (2023). Norwegian medical librarians’ views about the future. Journal of the European Association for Health Information and Libraries (JEAHIL). 2-4.
  • Vis forfatter(e) (2023). Competency building in a busy working day for librarians and for libraries. Journal of the European Association for Health Information and Libraries (JEAHIL). 17-20.
  • Vis forfatter(e) (2023). Ansatte i bibliotek for medisin og helsefag har stor bevissthet om egne kompetansebehov. Bob : Bok og bibliotek. 72-75.
  • Vis forfatter(e) (2022). Generalister eller spesialister - that's the question. DF-revy. 15 sider.
  • Vis forfatter(e) (2015). Access to Medical full texts and databases in Norway by national licensing. GMS Medizin-Bibliothek-Information. 4 sider.
  • Vis forfatter(e) (2013). Experiences of developing an educational course for librarians in international cooperation. MedLibTrain: a joint Polish-Norwegian project. Journal of the European Association for Health Information and Libraries (JEAHIL). 10-13.
  • Vis forfatter(e) (2012). MedLibTrain: Hjelp til bibliotekarer som underviser. Bibliotekforum. 22.
  • Vis forfatter(e) (2012). MedLibTrain til Istanbul - siste stopp for prosjektet? SMH-nytt.
  • Vis forfatter(e) (2012). Hvordan kan du bruke MedLibTrain-håndboka? SMH-nytt.
  • Vis forfatter(e) (2012). Erfaringer med internasjonalt samarbeid i MedLibTrain-prosjektet. SMH-nytt. 5 sider.

Se fullstendig oversikt over publikasjoner i CRIStin.