Institutt for sammenliknende politikk

Prøveforelesning og disputas: Ingar Kristen Benonisen

Ingar Kristen Benonisen disputerer 29.01.2021 for dr.philos.-graden ved Universitetet i Bergen

Ingar K. Benonisen
Foto/ill.: Hilde Marie Rohde Viland

Avhandlingens tittel

"Østerrikes vei til diktatur. Politikk i et sentrifugalt demokrati, 1927 – 1933"

Pressemelding

Prøveforelesning:

28 januar, 10.15 – 11.00 Zoom webinar

Selv-valgt tema: "Adam Wandruszkas Lager-teori (1954): egenskaper og som forståelse av polarisering"

28 januar, 11:30 – 12:15  Zoom webinar

Oppgitt tema: “Does history repeat itself? Reflect on the extent to which the experiences of the democratic collapse in Austria 1933 can help shed light on the causes and processes of democratic decay experienced in Hungary in the past decade”

Disputas

29 januar, 09:15.-13.00  Zoom Webinar

Opponenter

1st opponent:

Professor Jørgen Møller, Department of Political Science, Aarhus University

2nd opponent:

Professor Carl Henrik Knutsen, Department of Political Science, University of Oslo

Leder av komiteen:

Professor Lise Rakner, Department of Comparative Politics, University of Bergen.

Leder av disputas:  Professor, Jan Erik Askildsen, Dean, Faculty of Social Sciences, University of Bergen

Møte med kandidaten etter disputasen

Delta i Digital møterom direkte for å møte kandidaten (lenke kommer i chat  etter disputasen). Her vil det være mulig å slå på kamera og mikrofon.

Hvordan delta i prøveforelesning og disputas

Klikk på lenkene over for å delta i prøveforelesningen og disputasen.

Prøveforelesningen starter presis kl. 10.15 og disputasen kl. 09:15

Du kan når som helst forlate og komme inn igjen i møtet. Dersom du ikke har brukt Zoom tidligere anbefaler vi at du trykker på lenken i forkant for å laste ned programmet.

Opponent ex auditorio melder seg per epost til Hanne.Gravermoen@uib.no innen kl. 11.00 fredag 29. januar. Andre spørsmål kan også sendes hit.

Avhandlingen kan fås tilsendt på forespørsel til Hanne.Gravermoen@uib.no

Det er ikke tillatt å lagre, dele eller skrive ut avhandlingen.

Siden møtet foregår digitalt er det alltid en fare for at nettet faller ut eller lignende. Derfor vil prøveforelesningen og disputasen bli tatt opp. Opptaket vil kun bli brukt dersom et eller flere komitémedlemmer mister forbindelsen. Så fort komitéen har godkjent prøveforelesning og disputas blir opptakene slettet.