SDG Bergen (N)
HLPF 2019

Kreativ klimautdanning fra Bergen til FN

En delegasjon fra Universitetet I Bergen besøker High-level political forum I FN i juli 2019. Noe av det viktigste for delegasjonen blir å vise FN-systemet hvordan universitetet utdanner fremtidens klimaforskere og fremtidens ledere og å vise bredden og mangfoldet i klimaforskningen i Bergen.

SDG13 course: Educating the leaders of the future

Professor Kerim Nisancioglu fra Bjerknessenteret for klimaforskning ved Universitetet i Bergen tilbringer sommeren på Grønland og gjorde dette opptaket direkte for visning på High-level Political Forum 2019 i FN. Her snakker han om klimakurset om bærekraftsmål 13, som han er koordinator for.
Produsent:
Kerim Nisancioglu, University of Bergen

Klimaforsker Kikki Kleiven skal snakke på High-level Political Forum (HLPF) 2019 på sidearrangementet “Research & Innovation 4 Climate Action”, som organiseres av FN-organisasjonen UN DESA og University of the West Indies. Fokus for arrangementet vil være bærekraftsmål 13 (SDG13 – Climate Action). I den anledning har vi intervjuet Kleiven om Universitetet i Bergens unike tilnærming til utdanning for bærekraft.