Det samfunnsvitenskapelige fakultet
Vitnemålsseremonien 2014

Vellykket feiring av bachelorkandidater ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Fredag 12. september 2014 arrangerte Det samfunnsvitenskapelige fakultet vitnemålsseremoni for kandidater som har fullført bachelorgraden. 71 kandidater fikk sitt vitnemål under den høytidelige seremonien i et, for anledningen, solfylt Bergen.

Bachelorkandidatene på Vitnemålsseremonien 2014 i trappene utenfor SV-bygget.
Eivind Senneset

Det samfunnsvitenskapelige fakultetet arrangerer i september hvert år vitnemålsseremoni for kandidater som har fullført bachelorgraden. I år ble seremonien arrangert for syvende gang.

Nesten 200 kandidater og gjester hadde funnet veien til Stort auditorium i SV-bygget denne fredagen. Bergen Trompetensemble fra Griegakademiet startet seremonien med staselige March for the Ark, og satte slik stemningen for ettermiddagen.

Under seremonien holdt visedekan Knut Hidle, alumn Knut Aarbakke og medstudent Bente Hvistendahl taler for kandidatene. Talene innehold både gode råd for veien videre, og nyttig perspektiver på hva en samfunnsviter er og kan bidra med i samfunnet. Hovedtaler og leder for Samfunnsviterne, Knut Aarbakke, kunne blant annet fortelle at en av samfunnsviterens styrker var at de analyserer, heller enn å tenke utenfor, boksen.

Hele 71 stolte kandidater fikk så utdelt sine vitnemål av visedekanen ved fakultetet og instituttleder, fulgt av entusiastisk applaus fra gjester og medstudenter.

Etter seremonien var det mottakelse med kaker, forfriskninger og underholdning i Vrimle i SV-bygget. Det ble en høystemt avslutning på en flott ettermiddag.